ساخت کلیپ و موشن

  1. خانه
  2. /
  3. ساخت کلیپ و موشن

موشن گرافیک

ویدیوهایی که پیام و محتوا را به ‌صورت متحرک و گرافیکی منتقل می‌کنند موشن گرافیک هستند.

چرا باید موشن گرافیک را به تبلیغات خود اضافه کنیم؟

موشن گرافیک بین دیجیتال مارکترها بسیار رواج دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، در حدود ۶۶ درصد افراد، ویدئوهای تبلیغاتی را نسبت به سایر شکل‌های تبلیغاتی ترجیح می‌دهند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، بدون صدا پخش می‌شوند و در نتیجه، اگر یک تصویر یا لوگوی متحرک داشته باشید، به احتمال زیاد، مخاطب بر روی محتوای شما صبر می‌کند و وقت بیشتری را به دیدن آن اختصاص می‌دهد.

اما جذابیت‌‌‌، تنها دلیل استفاده از موشن گرافیک نیست و همانطور که گفته شد، برای ایجاد ارتباط و انتقال پیام‌های دشوار نیز می‌توان از آن‌ استفاده کرد. اگر محصول یا خدماتی دارید که ممکن است در ابتدا برای مخاطب هدف، گمراه کننده باشد، اضافه کردن جلوه‌های ویژه تصویری به ویدیو راه جایگزینی برای معرفی محصولات و خدمات است.

علاوه بر این، استفاده از موشن‌گرافیک روز به روز با اقبال بیشتری همراه است چراکه تهیه موشن گرافیک‌ها هزینه کمتری نسبت به تولید فیلم دارد و در زمان کوتاه‌تری نیز به انجام می‌رسند.

موشن گرافیک را می توان در قالب موارد زیادی از قبیل لوگوموشن، پروموشن و اسلایدر تهیه نمود و از آن برای مقدمه و افتتاحیه، مناسبت ها، ملی و مذهبی، معرفی محصول، معرفی لوگو و برند استفاده نمود.

در لوگو موشن شما می توانید با استفاده از لوگوی خودتون یک لوگوموشن حرفه ای بسازید و به برندینگ کسب و کارتون کمک کنید.

در پروموشن شما می توانید خدمت، سرویس یا محصول خودتون به زیبایی معرفی کنید.

و با استفاده از اسلایدشو می توان برای مصارف تبلیغاتی و شخصی با تنوع بسیار زیاد و جذابیت بالا استفاده نمود.

بطور کلی کاربردهای موشن گرافیک شامل موارد ذیل می شود:
اشتراک گذاری اطلاعات

زمانی که بخواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب برسانید، راه سریع و موثر، استفاده از موشن گرافیک‌ها است. به کمک این روش و افزودن صدا و تصاویر مناسب، اشتراک‌گذاری اطلاعات و پذیرش آن توسط مخاطب به سادگی صورت می‌گیرد.

عنوان فیلم و سایر عناوین مشابه

اگر بخواهیم بدانیم که موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد باید به یکی از معمول‌ترین کاربردهای آن یعنی تولید عناوین ویدیویی اشاره کرد. با کمی دقت خواهید دید که پیش از آغاز هر فیلم سینمایی، عناوین مختلفی نمایش داده می‌شوند که همه این موارد به کمک موشن گرافیک امکان‌پذیر هستند و سبب می‌شوند بیننده با دقت بیشتری به فیلم نگاه کند.

لوگوی گرافیکی

به جای این‌که لوگوی ثابتی در وب‌سایت خود داشته باشیم می‌توانیم از لوگوهای گرافیکی استفاده کنیم تا علاوه بر جذابیت، سبب شوند تا مخاطب زمان بیشتری را نیز صرف مشاهده محتوای مورد نظر ما کند.

ویدیوهای توصیفی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اگر کالا یا خدماتی به تولید رسید، برای آشنایی با آن یک فیلم آموزشی را تماشا کنند و به کمک طراحی موشن می‌توان این نوع از ویدیوها را تهیه کرد و در فرآیندهای بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار داد.

آیکون‌ها

زمانیکه می‌خواهیم بدانیم موشن گرافیک چیست و شروع به بررسی آن می‌کنیم، آ‌ن‌چه که بیشتر با آن برخورد خواهیم کرد، موشن گرافی به کمک آیکون‌ها است که حتی با نرم‌افزارهای ساده‌ای مانند پاورپوینت نیز می‌توان آن‌ها را پیاده‌سازی کرد.

پست شبکه‌های اجتماعی

امروزه وابستگی افراد به شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر شده است و آن‌ها برای دریافت اطلاعات، اخبار، دوره‌های آموزشی یا حتی سرگرمی از این شبکه‌ها بهره می‌گیرند، تمامی این موارد گفته شده با محتوای متفاوتی در این شبکه‌ها منتشر می‌شوند و برای جذابیت هرچه بیشتر می‌توان از موشن گرافیک بهره برد.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال، میدان وسیعی شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو و غیره است. تمامی این تکنیک‌های بازاریابی می‌توانند از موشن گرافیک در تبلیغات خود بهره بگیرند.

 

کلیپ

كليپ ویدئویی قطعه اي است  دارای محتوا (ديداري و شنيداري) كه اين محتوا ممکن است یک تصویر ساکن ، چند تصویر ساکن، فیلم و صدا یا فقط صدا، انواع افکت ها و انواع تیتراژ ها باشد صداي همراه نيز مي توند يك موسيقي مرتبط، مهيج ويا صداي مربوط به فيلم باشد.

در این میان، تیزر تبلیغاتی به عنوان کلیپی کوتاه، نوعی آگهی است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود و تلاشش این است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد. تیزر تبلیغاتی معمولا کوتاه و خلاصه است و اطلاعات زیادی در اختیار بیننده نمی گذارد و در واقع هدفش این است تا زمان رونمایی کامل محصول، ذهن بیننده را مشغول کند. در این مرحله پیامی به شما منتقل شده است اما نصفه و نیمه و اصلا نمی دانید قرار است چه اتفاقی بیفتد یا اصلا محصول چیست و چه کارایی دارد. از تیزر های تبلیغاتی برای موارد بسیاری به کار می روند از جمله:

1- استفاده برند ها از تیزر برای معرفی محصول جدید و یا بهبود محصولات قبل

2- پخش فیلم های تبلیغاتی در سینماها

3- پخش تیزر بین سریال ها

4- استفاده از تیزر در وب سایت کمپانی

5- استفاده در شرکت ها و جلسات کاری

6- استفاده در کنفرانس ها و مطبوعات

از انواع تیزرهای تبلیغاتی می توان به تیزر تبلیغاتی رئال، تیزر تبلیغاتی انیمیشن و تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن اشاره نمود.

به تیزرهای تبلیغاتی که به صورت فیلم هایی با انسان های واقعی در محیط واقعی فیلم برداری می شوند و خود محصول واقعی را نشان می دهند تیزر رئال می گویند. معمولا تیزر های رئال استوری لاین یا خط داستانی مشخصی را دنبال می کنند و سعی در دادن پیامی خاص به بیننده دارند. برای بهتر متوجه شدن اینکه تیزر رئال چیست، می توانید تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید که معمولا عده ای افراد برای تبلیغ محصول، یا با هم مکالمه می کنند یا ویژگی های محصول را توضیح می دهند و معمولا برای قشر خاصی ساخته نمی شوند و برای تمامی سنین مناسب هستند. از نمونه تیزر های رئال می توان به تبلیغات تلویزیونی روغن لاستیک بارز اشاره کرد که معمولا واقعیتی را در صنعت لاستیک کشور نشان می دهد و بیشتر تمرکزش بر نشان دادن محصول است.

تیزر انیمیشن نوعی از تیزر گرافیکی است که توسط نرم افزارهای کامپیوتری در قالب انیمیشن ساخته می شود و شخصیت های داستان و فضا کاملا غیر واقعی و کارتونی هستند. این دسته از تیزر ها معمولا برای تبلیغ اسباب بازی یا در کل محصولاتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است به کار می رود.

این نوع از تیزر ها ترکیبی از دو نوع بالا می باشند، یعنی افراد حقیقی را با تصاویر انیمیشین ترکیب می کنند. این نوع از تیزر معمولا برای تبلیغ خوراکی یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان به کار می رود. به عنوان مثال تبلیغات برند چی توز بیشتر تمرکزش بر این نوع از تیزر است.نه از طریق اینفلوئنسر ها منتشر می کنند و به خوبی دیده می شوند

فهرست
کسب درآمد دلاری با طراحی گرافیکیتکمیل فرم در چند ثانیه
+