مصرف غذاهای فرآوری شده خطر مرگ را افزایش می دهد

بازدید: 705 بازدید
سوسیس و کالباس از جمله غذاهای فراوری شده هستند.
سوسیس و کالباس از جمله غذاهای فراوری شده هستند.

شواهد علمی حاکی از ارتباط بین مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده و بروز بیماری‌هایی مثل سرطان و حتی مرگ بیش از پیش شده است.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌»، دو مطالعه که نتایج آنها این هفته منتشر شد، بر خطر استفاده مکرر از مواد غذایی‌ مثل سوسیس و کالباس، پفک‌نمکی، نوشابه، سیب‌زمینی سرخ کرده تاکید می‌کند.

اولین مطالعه که بر روی بیش از ۲۴ هزار بزرگسال در ایتالیا انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که اغالب غذاهای فوق‌‌العاده فرآوری شده می‌خورند در مقایسه با افرادی که کمتر از این نوع غذاها مصرف می‌کنند، روی هم رفته بیشتر در معرض خطر مرگ و میر، به خصوص مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی هستند.

مطالعه دوم، رژیم غذایی و سلامت بیش از ۲۰۰ هزار کارمند مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا را در یک دوره زمانی ۲۴ تا ۲۸ ساله مورد بررسی قرار داده است. این مطالعه نشان می‌دهد مردانی که مقدار زیادی مواد غذایی فوق‌‌العاده فرآوری‌شده مصرف می کنند – به طور متوسط بیش از ۹ پرس در روز – ۲۹ درصد بیشتر از مردانی که کمتر از ۳ پرس از این نوع غذاها در روز می خورند، در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

پژوهش‌های قبلی نیز خوردن غذاهای فوق‌العاده فرآوری‌شده را با افزایش خطر کلسترول بالا، دیابت، چاقی، زوال شناختی، سرطان پستان، و انواع دیگر سرطان‌ها مرتبط دانسته است.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت