موشن گرافیک

موشن گرافیک

موشن گرافیک شاخه ای از انیمیشن است و امروزه در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، موشن گرافیک قطعاتی از انیمیشن یا فیلم دیجیتالی است که توهم حرکت یا چرخش را ایجاد می کند و معمولاً با صدا برای استفاده در پروژه های چند رسانه ای ترکیب می شود. انیمیشن ترکیبی از گرافیک و متن با هدف ارائه اطلاعات به بیننده است.

موشن گرافیک برای ایجاد یک قطعه محتوا با موشن گرافیک ، نیازی به داشتن داستان یا روایت ندارید. در واقع، می توانید از موشن گرافیک برای ایجاد تنوع جالبی از لوگوی خود استفاده کنید ، یا کمی هیجان را به یک نمودار قدیمی خسته کننده در ارائه ویدئو اضافه کنید یا حتی اطلاعات را در تبلیغات رسانه های اجتماعی به شکل جالبی ارائه دهید. و حتی به دلیل جلب توجه سریع و انتقال پیام کسب و کار شما از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت موشن گرافیک ها می شود این است که ساخت آنها آسان است ، به ویژه در مقایسه با انواع دیگر محتوای ویدیویی، و همین سادگی باعث شده است بسیاری از کسب و کارها از موشن گرافیک در کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود استفاده نمایند.

چرا باید از موشن گرافیک استفاده کرد؟

چهار دلیل اصلی وجود دارد که باید از گرافیک متحرک در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید:

1.جلب توجه و نظر بیننده

در مطالعه ای که توسط مایکروسافت انجام شد، نشان داد که توجه انسان به مدت هشت ثانیه است که کوتاه تر از ماهی قرمز در 9 ثانیه است. مهمتر از همه ، توجه انسان هر سال، 88 درصد کاهش می یابد. این بدان معناست که وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند ، به محتوا نگاه نمی کنند بلکه به سرعت آن را اسکن می کنند و اگر جذاب و جالب نباشد ، احتمال بیشتری وجود دارد که به دنبال سایر محتواهای دیگر بروند.

گرافیک ها و تصاویر جالب قدرت این را دارند که توجه را در فضای رسانه ای آنلاین که به سرعت در حال پیشرفت است، جلب کنند. اما موشن گرافیک یک گام جلوتر می رود و صدا ، تصویر ، انیمیشن و صدا را با هم ترکیب می کند تا توجه بینندگان را در مدت زمان کوتاهی جلب کند.

یک موشن گرافیک معمولا بایستی بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه طول بکشد ولی برخی مطالعات که توسط فیسبوک انجام شده، نشان می دهد که حتی تماشای یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی به مدت 10 ثانیه می تواند باعث افزایش آگاهی از نام تجاری شود.

2.ایجاد یک تأثیر بصری

انسانها یادگیرندگان بصری هستند و به احتمال زیاد مفاهیم و ایده ها را از طریق نمودارها ، تصاویر ، گرافیک و موارد دیگر به خاطر می آورند. قدرت موشن گرافیک در ارائه بصری نهفته است. استفاده از عناصر گرافیکی و تکنیک های انیمیشن سازی ، رسانه ای محبوب برای ارسال پیام شما در چند ثانیه و ایجاد تأثیر مورد نیاز است. مزیت این نوع فیلم ها این است که به طرح های گرافیکی ایستا جان می بخشد و به راحتی اطلاعات مربوط به نام تجاری شما را منتقل می کند.

آخرین آمارها نشان می دهد که مردم هنگام تماشای یک ویدئو 95 درصد پیام را حفظ می کنند در حالی که هنگام خواندن آن در یک متن فقط 10 درصد در حافظه شان می نشیند. این بدان معناست که هنگام استفاده از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات شما در رسانه های اجتماعی ، افراد بیشتر از اینکه از اطلاعات لذت ببرند ، درگیر شوند و آنها را حفظ کنند.

3.انتقال ایده های پیچیده

گرافیک های ساده یا اینفوگرافیک ها نمی توانند برخی ایده ها و مفاهیم را توضیح دهند و اغلب نیاز به ساده سازی دارند. با استفاده از گرافیک متحرک ، به راحتی می توانید با کمک انیمیشن ، فیلم زنده و صدا ، هیجان را به عناصر گرافیکی ثابت اضافه کنید تا ایده های پیچیده ای را ارائه دهید که برای حس بینایی و صدا شما جذاب باشد.

بر اساس مطالعه MIT ، انسان می تواند اطلاعات بصری را تنها در 13 میلی ثانیه پردازش کند . این پردازش سریع یک فرایند مستمر است زیرا چشم ها از نقطه ای به نقطه دیگر سه بار در ثانیه حرکت می کنند و اطلاعات را به مغز ارسال می کنند. این واکنش بیولوژیکی باورنکردنی دلیل موثر بودن ارتباط بصری است. نمایش گرافیکی ایده ها و اطلاعات با کمک موشن گرافیک با نحوه پردازش اطلاعات بصری توسط مغز شما کار می کند و انتقال اطلاعات پیچیده را مفید می سازد.

4.تعامل را افزایش می دهد

وقتی از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده می شود ، نه تنها توجه را به خود جلب می کند بلکه مخاطبان شما را نیز سرگرم می کند. این منجر به مشارکت بهتر و آگاهی از نام تجاری می شود.

موشن گرافیک جذاب تر است زیرا احساسات شما را مجذوب خود می کند. تصور کنید یک کلیپ کوتاه را تماشا کنید که در آن روحیه با گرافیک متحرک ، جلوه های بصری قوی ، کپی عالی ، صداگذاری و صدا تنظیم شده است. اگر آن را دوست دارید ، به احتمال زیاد آن را دوست دارید ، در مورد آن نظر دهید و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

در واقع ، ویدئوهای اجتماعی،  12 برابر بیشتر از متن و تصاویر به اشتراک می گذارد ، و آن را به گزینه ای ایده آل برای پست های رسانه های اجتماعی ، تبلیغات ، ارائه ها ، تبلیغات و موارد دیگر تبدیل می کند.