نوآوری های برتر تبلیغات و بازاریابی در سال ۲۰۲۲

بازدید: 1,687 بازدید

با رشد مداوم فناوری در زندگی ما، نسل‌های جوان به طور فزاینده‌ای از روش‌های تبلیغات سنتی دلسرد می‌شوند.کمپین های نوآورانه قبلاً نشان داده اند که چگونه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می توانند فروش خرده فروشی را تا حد زیادی افزایش دهند. خرده‌فروش زارا در حال حاضر یک ویژگی AR برای مشتریان دارد که می‌توانند اقلام را به صورت مجازی امتحان کنند، مانند Gap ، Ikea و بسیاری دیگر. گلدمن ساکس تخمین می زند که ۳۲ میلیون خریدار تا سال ۲۰۲۵ از فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. با این حال، در بین انواع فناوری، رسانه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تعامل برندها با مشتریان است. به دلیل تعامل عمیقی که با زندگی روزمره ما دارد، یک مخاطب درگیر در شبکه های اجتماعی ارزش بیشتری نسبت به هر نوع تبلیغات سنتی دارد. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ۵۹ درصد از خریداران نسل Z (نسل زد در سال‌های اواخر دهه ۹۰ (حدود ۱۹۹۵) یا اواخر دهه ۲۰۰۰ (حدود ۲۰۱۰) به دنیا  آمده‌اند و از همان ابتدا با ابزارهای دیجیتال آشنا شده‌اند و در حال حاضر خیلی از کارهای خود را با دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند انجام می‌دهند. در ایران نسل Z، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها هم گفته می‌شود)محصولات جدید را از طریق رسانه های اجتماعی کشف می کنند.

۱- اینفلوئنسر مجازی وتاثیر بر صنعت مد

انسان پشت یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های مجازی اینترنت است. نونوری به عنوان یک شخصیت دیجیتالی به یک بازیگر اصلی در دنیای مد تبدیل شده است و به ۳۰۰۰۰۰ فالوور اینستاگرام نزدیک شده است و قبلاً با برندهای بزرگی مانند دیور، ورساچه و سواروسکی کار کرده است. گفته می شود که نونوری ۱۹ ساله است و در پاریس زندگی می کند. پست‌های اینستاگرام او گاهی اوقات شامل قرار دادن محصول می‌شود، و در مواقع دیگر، او در تصاویر یا ویدیوها در کنار انسان های برجسته صنعت مد ظاهر می شود. هر تصویر ثابتی که پست می‌شود حدود سه روز طول می‌کشد تا ایجاد شود، تا «مفهوم درست را پیدا کنید، او را در حالت سه بعدی رندر کنید، لباس‌ها را با بدنش بسازید و سپس کل آن را ترکیب کنید.

1 1 1 1 1 1

۲- شرکت محصولات آرایشی و زیبایی، دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی را به سفیران برند تبدیل کرد

برند زیبایی آمریکایی Glossier از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی موفق رسانه های اجتماعی استفاده کرد.  با انتشار مجدد تصاویر، ویدیوها و برداشت های محصول از طرفداران رسانه های اجتماعی آنها و ارائه مشوق های دیگر مانند هدایای رایگان محصول به وفاداران به برند، ارتشی از آنچه به عنوان “دختران براق تر” شناخته می شود ایجاد کرد. بخشی از استراتژی شامل تشویق به استفاده از هشتگ های خاص بود. فالوورها همچنین با امکان کسب تخفیف های انحصاری و دریافت محصولات آزمایشی مجذوب شدند تا با ذکر نام تجاری در پست های رسانه های اجتماعی خود، به صورت رایگان امتحان کنند. برای یک بار راه اندازی، Glossier  از برخورد با اینفلوئنسرها اجتناب کرد و محصول جدیدی را در اختیار ۵۰۰ مشتری خود قرار داد. Glossier  همچنین با تعاملات خود با کاربران در رسانه های اجتماعی با احتیاط رفتار می کرد، زمانی که سایر برندها تعاملات خود را به پاسخگویی به سؤالات خدمات مشتری محدود می کنند.تلاش آگاهانه ای برای جدی گرفتن بازخورد محصول و استفاده از آن برای شکل دادن به توسعه محصول وجود داشت که وفاداری بیشتر به برند را تقویت می کند.

۳- ایجاد خانه مد لوکس برگرفته از بازی ویدویی the sims

جرمی اسکات، مدیر خلاق Moschino، یک خط مد مبتنی بر The Sims، بازی رایانه ای الکترونیک آرتز که در نسل هزاره محبوبیت داشت، توسعه داد.  این طرح‌ها دارای عناصر گرافیکی مستقیم از بازی بودند، از جمله لباس شنا پوشیده از الماس سبز، که بازیکنان آن را همان لباس‌هایی می‌شناختند که بالای سر شخصیت‌های سیمز ظاهر می‌شوند.یک کمپین بازاریابی برای “Moschino x The Sims Capsule Collection” مدل‌های Stella Maxwell، Aiden و Denek K را در یک دنیای مجازی شبیه سیمز به نمایش گذاشت و سعی داشت ایده‌ی “واقعیت آواتار” را همانطور که اسکات توصیف می‌کند تکرار کند. خط تولید این برند لوکس ایتالیایی با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد The Sims که در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد، آغاز شد.اسکات پیش از این از نوستالژی الهام گرفته بود، از جمله نمایش اخیر باند فرودگاه که به نمایش های آمریکایی طولانی مدت The Price is Right و Wheel of Fortune ادای احترام می کرد.

۴- آدیداس کفش های خود را از طریق بازی اسنپ چت فروخت

آدیداس و اسنپ چت یک بازی موبایلی توسعه دادند که به طرفداران این امکان را می داد که مستقیماً گیره های بیسبال با نسخه محدود خریداری کنند. طرفداران می توانند «سطح بعدی بیس بال» را به صورت آنلاین یا از طریق برنامه اسنپ چت بازی کنند. بازی موبایل ۸ بیتی ورزشکاران MLB را نشان می داد که گیره های نسخه محدود خود را از مجموعه ۸ بیتی آدیداس می پوشیدند. سپس کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم از طریق بازی، گیره‌ها را خریداری کنند. این اولین باری بود که محصولات خرده فروشی مستقیماً از طریق یک بازی اسنپ چت برای خرید در دسترس بودند. اما این کمپین اولین باری نیست که آدیداس برای تبلیغ محصولات خود با اسنپ چت همکاری می کند. در سال ۲۰۱۸، مشتریان می‌توانند با استفاده از دوربین اسنپ چت،  کفش‌های مخصوص دویدن Ultraboost 19 آدیداس را امتحان کنند.

2 2

۵- استارت آپ ژاپنی، هوش مصنوعی عکاسی را ایجاد کرد

استارت‌آپ ژاپنی  DataGrid یک الگوریتم هوش مصنوعی توسعه داده است که می‌تواند یک رژه بی‌پایان از انسان‌های واقعی را که وجود ندارند، به نمایش بگذارد. در ویدئویی که این فناوری را نشان می‌دهد، انسان‌های هوش مصنوعی به طور مداوم به افراد جدیدی تبدیل می‌شوند و ژست‌ها و قیافه‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارند.DataGrid گفت: با استفاده از یک  شبکه متخاصم مولد (GAN)، همانطور که در بیانیه مطبوعاتی خود گفته شد، “امکان تولید تصاویر مدل غیر موجود و تمام بدن با وضوح بالا و کیفیت بالا وجود دارد.” GAN سیستمی است که از یک شبکه هوش مصنوعی برای آزمایش مداوم محصول ایجاد شده توسط شبکه دوم استفاده می کند. در این مورد، یک شبکه تصاویر را تولید می کند، در حالی که شبکه دوم سعی می کند تصاویری را که توسط کامپیوتر تولید می شوند را شناسایی کند. این اطلاعات سپس توسط اولین شبکه برای بهبود کیفیت تصاویری که ایجاد می کند استفاده می شود. با گذشت زمان، شبکه مولد قادر به ایجاد تصاویری است که قابل تشخیص از افراد واقعی نیست.

۶- فروشگاه لگو، تجربه خرید با واقعیت افزوده را ارائه می دهد

گروه لگو دانمارکی پتانسیل خرید واقعیت افزوده (AR) را در ماه فوریه با یک فروشگاه پاپ آپ در لندن نشان داد. فروشگاه کاملاً خالی بود، یک Snapcode بزرگ را ذخیره کنید، کد QR که ویژگی های برنامه Snapchat را باز می کند. خریداران عکسی از Snapcode گرفتند تا از تجربه خرید “واقعی” از طریق AR پرده برداری کنند. آنها سپس در فضای خالی قدم زدند و از طریق تلفن های خود یک فروشگاه مجازی را مشاهده کردند. این فروشگاه دارای یک غرفه DJ تعاملی، یک دستگاه LEGO bouncer، یک دستگاه بازی و لباس بود.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت