آخرین اخبار خودرو در آخرین ماههای سال ۲۰۲۲

بازدید: 650 بازدید

چهره جنجالی ب‌ام‌و

ب‌ام‌و عکسی از شاسی‌بلند جدیدش منتشر کرده که می‌گوید قوی‌ترین مدل تولید انبوهی است که در تاریخ این کارخانه ساخته خواهد شد. این ماشین در زیرمجموعه M ب‌ام‌و ساخته می‌شود و به عنوان گران‌ترین مدل کارخانه از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

ب‌ام‌و مدل XM را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس زیرمجموعه M کارخانه رونمایی کرد. ماشینی که هفته گذشته معرفی شد، مدل تقویت شده‌ای از XM است که با نام “لیبل رد” از مدل معمولی متمایز می‌شود. ظاهر ماشین فرقی با مدل معمولی ندارد و تنها نوار قرمزی در جلو پنجره و دور پنجره‌هایش کشیده شده است.

بی‌ام‌و

منبع تصویر،BMW

ب‌ام‌و مدل XM را به مناسبت پنجاه سالگی زیرمجموعه M ساخته است

منبع تصویر،BMW

ب‌ام‌و مدل XM را به مناسبت پنجاه سالگی زیرمجموعه M ساخته است

XM لیبل رد قوای محرکه هیبرید-الکتریکی دارد که ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک موتور هشت سیلندر بنزینی است. قدرت این قوای محرکه ۷۵۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش حدود پنج ثانیه است. این شاسی‌بلند می‌تواند با نیروی باتری تا ۸۸ کیلومتر حرکت کند. ب‌ام‌و مصرف سوخت این ماشین را ۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

رونمایی از مدل XM به بحث‌های زیادی درباره ظاهر ماشین دامن زد و انتقاد‌هایی را برانگیخت. در واکنش به این انتقاد‌ها اولیو زیپسه، مدیر ب‌ام‌و ضمن دفاع از سلیقه طراحان کارخانه در مصاحبه‌ای گفت که انتخاب ظاهر جنجالی برای بعضی مدل‌های ب‌ام‌و عمدی است و با این کار توجه بیشتری به محصولات ب‌ام‌و جلب می‌شود. آقای زیپسه همچنین ادعا کرده با وجود بحث‌های زیاد اکثر واکنش‌ها مثبت است.

ب‌ام‌و با XM لیبل رد می‌خواهد با مدل‌های گران‌تر بنتلی، لامبورگینی و آستون مارتین رقابت کند. تولید ماشین در کارخانه ب‌ام‌و در آمریکا از پاییز سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. قیمت پایه ماشین ۱۸۵ هزار دلار است که بیست هزار دلار از مدل معمولی XM گران‌تر است.

یورش به اروپا

BYD محصولات جدیدش را ماه گذشته در نمایشگاه پاریس نمایش داد

منبع تصویر،GETTY IMAGES

BYD محصولات جدیدش را ماه گذشته در نمایشگاه پاریس نمایش داد

BYD بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در چین از افزایش بی‌سابقه سود این کارخانه خبر داد. این شرکت می‌گوید سودش در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به سال قبل ۳۵۰ درصد بیشتر بوده است.

سود کارخانه بین ماه ژوئیه تا سپتامبر معادل ۷۸۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بوده است. این کارخانه تابستان گذشته با پشت سر گذاشتن تسلا، پرفروش‌ترین خودروساز الکتریکی جهان شد.

وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی از سهامداران اصلی BYD است. این کارخانه ادعا می‌کند که همه قطعات ماشین به جز لاستیک و شیشه‌ها را خودش تولید می‌کند و اکنون می‌خواهد محصولاتش را به بازار اروپا صادر کند.

روزنامه انگلیسی فاینشنال‌تایمز به بهانه حضور BYD در نمایشگاه پاریس در گزارشی از نگرانی خودروسازان اروپایی از رقابت با خودروسازان چینی خبر داده است. تحلیل‌گران بازار خودرو به این روزنامه گفته‌اند که حضور خودروسازان چینی باعث خواهد شد تا ترکیب بازار اروپا در ده سال آینده کاملا تغییر کند.

به جز BYD، شرکت‌های چینی MG، گریت‌وال و نیو هم به دنبال فروش محصولاتشان در اروپا هستند. مدیران این کارخانه‌ها می‌گویند فعلا سودآوری برایشان مهم نیست و در مرحله اول فقط می‌خواهند رضایت مشتری اروپایی را جلب کنند.

قیمت ارزان‌تر و ارائه امکانات بیشتر دو ابزار مهم چینی‌ها برای رقابت با خودروسازان اروپایی است. از سوی دیگر گمنامی در بازار اروپا و روابط شکننده سیاسی بین اتحادیه اروپا و چین از جمله مشکلات خودروسازان چینی است.

line

گاف پرماجرا

جی‌ام‌سی به تازگی از وانت الکتریکی جدیدش رونمایی کرده است

منبع تصویر،GMC

جی‌ام‌سی به تازگی از وانت الکتریکی جدیدش رونمایی کرده است

عکسی که جنرال‌موتور به اشتباه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد به بحث درباره قدرت گرفتن خودروسازان نوپا منجر شد.

هفته گذشته جی‌ام‌سی، یکی از زیرمجموعه‌های جنرال‌موتورز عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که وانت جدید الکتریکی کارخانه را نشان می‌داد. پس از انتشار این عکس، کاربران متوجه شدند که این عکس در حقیقت متعلق به کارخانه نوپای ریویان است.

حساب توییتری آل کار نیوز با قرار دادن دو عکس در کنار هم نوشت: “یک نفر در جنرال‌موتورز به خاطر این اخراج خواهد شد. واقعا فکر کردند کسی متوجه نمی‌شود که جی‌ام‌سی سیرا را روی ریویان آر‌تی۱ فتوشاپ کرده‌اند؟‌ کاملا واضح است.”

رونمایی از اولین ماشین فوق لوکس الکتریکی

جهان خودرو

منبع تصویر،ROLLS ROYCE

پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه رولزرویس اسپکتر ۴۰۰ هزار دلار باشد

رولزرویس الکتریکی

رولزرویس با رونمایی از یک مدل جدید، اولین خودروساز بسیار لوکسی شد که یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد. نام این ماشین اسپکتر است و از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

اسپکتر فرم کوپه دارد و دو در بزرگش رو به عقب باز می‌شود. ظاهر ماشین شبیه به مدل ریس (Wraith) کارخانه است که دوازده سیلندر بود و تولیدش سال گذشته متوقف شد.

جلوی ماشین نسبت به مدل‌های دیگر کارخانه متفاوت است. جلوپنجره ورودی هوا ندارد و در عوض با ۲۲ چراغ ال‌ائی‌دی نورانی می‌شود. چراغ‌ها هم دو تکه شده که بخش پایین هنگامی که خاموش باشد سیاه رنگ است.

اولین مدل الکتریکی رولزرویس بر روی پلتفرمی ساخته شده که ماشین‌های بنزینی کارخانه با آن ساخته می‌شود. باتری‌ها در کف ماشین گذاشته شده و وزن ۷۰۰ کیلویی‌اش باعث فرمان‌گیری بهتر ماشین شده است.

جهان خودرو

منبع تصویر،ROLLS ROYCE

جهان خودرو

منبع تصویر،ROLLS ROYCE

رولزرویس می‌گوید که انتظار دارد ماشین با هر بار شارژ بتواند تا ۵۲۰ کیلومتر حرکت کند. قدرت موتور ۵۷۶ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۴/۵ثانیه است.

اتاق ماشین شبیه مدل‌های دیگر رولزرویس است. از جمله امکانات جدید، نورانی کردن درها است. با سفارش مشتری، هزاران لامپ ال‌ائی‌دی در روکش درها گذاشته می‌شود که آسمانی پر ستاره را شبیه‌سازی می‌کند. قبلا این امکان تنها برای سقف ماشین قابل سفارش بود.

رولزرویس همچنین با اسپکتر، نسل جدیدی از نمایشگر و سیستم ارتباط با راننده را معرفی کرده که به مرور در مدل‌های دیگر کارخانه هم نصب خواهد شد.

جهان خودرو

منبع تصویر،ROLLS ROYCE

رقابت خودروسازان بسیار لوکس در بازار ماشین‌های الکتریکی به زودی بسیار داغ خواهد شد. به زودی پس از رولزرویس، بنتلی، فراری و آستون مارتین مدل‌های الکتریکی خود را به بازار عرضه می‌کنند. خودروسازان دیگر مانند کادیلاک هم با ساخت ماشین‌های بسیار گران الکتریکی چشمی به این بازار دارند.

قیمت رولزرویس اسپکتر هنوز اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود ارزان‌ترین مدل حدود ۴۰۰ هزار دلار باشد. رولزرویس اعلام کرده که همه مدل‌هایش از سال ۲۰۳۰ به بعد الکتریکی خواهد بود.

line

بازگشت رنو ۴

رنو

منبع تصویر،GETTY IMAGES

کانسپتی از رنو ۴ در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد

رنو در نمایشگاه خودروی پاریس از تولید یک مدل الکتریکی جدید خبر داد. این ماشین که نامش رنو ۴ است، با الهام از مدلی کلاسیک با همین نام طراحی شده است. کانسپتی از رنو ۴ در نمایشگاه نمایش داده شد.

رنو ۴ یکی از موفق‌ترین مدل‌های کارخانه فرانسوی است که از دهه۶۰ تا ۹۰ میلادی تولید می‌شد. طراحان رنو با الهام از این ماشین یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی طراحی کرده‌اند که قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

رنو می‌گوید بخش بالای کانسپتی که در نمایشگاه پاریس نشان داده شد، دقیقا شبیه به ماشینی است که قرار است تولید شود. شباهت ماشین به مدل کلاسیک رنو ۴ بسیار زیاد است، اما طراحان به ماشین جنبه‌هایی مدرن اضافه کرده‌اند تا ماشین قدیمی به نظر نرسد.

جهان خودرو

منبع تصویر،RENAULT

اطلاعات فنی ماشین منتشر نشده، اما انتظار می‌رود رنو ۴ بتواند با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند. موتور الکتریکی ماشین در جلو قرار دارد و قدرتش حدود ۱۳۵ اسب بخار است.

رنو امیدوار است با یادآوری مدل موفقی از گذشته، خریداران مسن‌تر را به رنو ۴ جلب کند. فن‌آوری مدرن ماشین هم انگیزه‌ای برای جلب جوانان است. این کارخانه پیش از رنو ۴ یک مدل الکتریکی جدید دیگر به نام رنو ۵ خواهد ساخت که آن هم برگرفته از مدل کلاسیک رنو ۵ است و از نظر فنی اشتراک زیادی به رنو ۴ دارد.

رنو ۴ در بخشی از بازار رقابت خواهد کرد که به سرعت در حال رونق گرفتن است. پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده سهم ماشین‌های الکتریکی از حدود ۵ درصد بازار شاسی‌بلندهای کوچک به ۴۵ درصد افزایش یابد. در حال حاضر پرفروش‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی در بازار اروپا توسط هیوندای ساخته می‌شود و مدل‌های الکتریکی پژو و اپل هم بسیار پرطرفدار است.

line

شاسی‌بلند الکتریکی بنز

جهان خودرو

منبع تصویر،BENZ

شاسی‌بلند EQE با هر بار شارژ تا ۵۹۰ کیلومتر حرکت می‌کند

بنز با رونمایی از یک شاسی‌بلند جدید، یک مدل دیگر به محصولات الکتریکی خود اضافه کرد. این ماشین که نامش EQE SUV است به خودروساز آلمانی کمک خواهد کرد تا با شاسی‌بلند محبوب الکتریکی ب‌ام‌و رقابت کند.

شاسی‌بلند EQE برخلاف نزدیک‌ترین رقیبش، ب‌ام‌و iX با خط‌هایی نرم و منحنی شکل گرفته و بسیار به شاسی‌بلند EQS، لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز شبیه است. ماشین از نظر فنی با مدل EQE سدان مشترک است. بنز می‌گوید EQE SUV با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۹۰ کیلومتر حرکت کند.

دو مدل تقویت‌شده از این ماشین هم در زیرمجموعه AMG بنز ساخته خواهد شد که قدرت قوی‌ترین مدل ۶۸۷ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل که نامش EQE ۵۳ است، ۳/۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است.

جهان خودرو

منبع تصویر،BENZ

جهان خودرو

منبع تصویر،BENZ

بنز امیدوار است دو شاسی بلند الکتریکی‌اش بتوانند از رشد فروش ب‌ام‌و جلوگیری کنند. در حال حاضر ب‌ام‌و با مدل iX توانسته خریداران زیادی به خود جلب کند. قیمت پایه ب‌ام‌و در آلمان ۷۷ هزار و ۳۰۰ یورو (حدود ۷۶ هزار دلار) است و انتظار می‌رود بنز هم EQE را در همین حدود به بازار عرضه کند.

رقابت در بازار شاسی‌بلندهای متوسط بین بنز و ب‌ام‌و بسیار نزدیک است و هر ماه یکی از این دو کارخانه با اختلاف اندکی از دیگری پیشی می‌گیرد. هر دو کارخانه همزمان نگران آمدن مدل‌های الکتریکی ولوو، پل‌استار و رنج‌روور به بازار هستند.

بهترین ماشین’ سال اروپا معرفی شد

این اولین بار است که یک مدل کیا به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود

منبع تصویر،KIA

توضیح تصویر،اولین بار است که یک مدل کیا به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود

این هفته در جهان خودرو: معرفی بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ در بازار اروپا، همکاری سونی با هوندا برای ساخت ماشین‌های الکتریکی، شارژ بی‌سیم باتری‌ ماشین‌های الکتریکی و خداحافظی جالب لوتوس با مدل الیز.

ماشین سال اروپا

کیا EV6 با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای به این عنوان دست پیدا می‌کند. EV6 برای کسب مقام اول با شش ماشین دیگر رقابت می‌کرد که پنج مدل الکتریکی در بین آنها بود.

بهترین ماشین سال توسط یک موسسه مستقل و با حمایت ۹ نشریه خودرو در اروپا انتخاب می‌شود. داوران معمولا شامل ۶۱ خبرنگار از ۲۳ کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای ۵۹ خبرنگار انتخاب شد.

پس از کیا EV6، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را گرفت و به مقام دوم رسید. هیوندای آیونیک ۵ هم با فاصله‌ای بسیار کم سوم شد.

پس از کیا، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را کسب کرد

منبع تصویر،RENAULT

پس از کیا، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را کسب کرد

پژو ۳۰۸ تنها ماشین غیر الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه بود و چهارم شد. پژو این ماشین را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته و قرار است مدل الکتریکی آن هم به بازار بیاید.

اشکودا انیاک، فورد موستانگ ماخ-ئی و کوپرا بورن چهار ماشین دیگری بودند که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافتند و به ترتیب پنجم تا هفتم شدند.

این سومین بار است که یک ماشین الکتریکی به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۱، نیسان لیف و در سال ۲۰۱۹، جگوار آی-پیس بهترین ماشین اروپا شده بودند.

line

همکاری سونی و هوندا

سونی در سال‌های گذشته با نمایش کانسپت‌هایی علاقه خود را به ساخت ماشین نشان داده است

منبع تصویر،GETTY IMAGES

سونی در سال‌های گذشته با نمایش کانسپت‌هایی علاقه خود را به ساخت ماشین نشان داده است

سونی و هوندا اعلام کرده‌اند که برای ساخت ماشین‌های الکتریکی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. دو شرکت ژاپنی هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که طبق آن تا پایان امسال شرکت جدیدی برای ساخت ماشین تاسیس خواهد شد. هنوز نام این شرکت اعلام نشده، اما قرار است محصولاتش در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

توشی‌هیرو میبه، مدیر هوندا می‌گوید همکاری با یک شرکت فن‌آوری برای نوآوری در ساخت ماشین‌های الکتریکی بسیار مهم است. به گفته او نتیجه این همکاری ابتدا در حجمی کم به بازار عرضه خواهد شد. خودروساز ژاپنی می‌گوید محصولات مشترک با سونی در ژاپن، آمریکا و اروپا فروخته خواهد شد.

کنی‌چیرو یوشیدا، مدیر سونی هم پس از امضای تفاهم‌نامه گفت همانطور که دهه گذشته را اختراع تلفن‌های هوشمند تحت تاثیر قرار داد، فن‌آوری‌های مربوط به حمل‌ونقل دهه آینده را شکل خواهد داد.

سونی در چند سال گذشته با نمایش دو ماشین در نمایشگاه‌های فن‌آوری، علاقه خود را به صنعت خودرو نشان داده است. این شرکت علاوه بر ساخت لوازم الکترونیکی سهم بزرگی در بازار بازی‌های ویدیویی و فیلم‌‌های سینمایی دارد و به گفته آقای یوشیدا امکان سرگرم کردن سرنشینان از نقاط قوت ماشین‌های سونی خواهد بود.

هوندا علاوه بر سونی، برای ساخت ماشین‌های الکتریکی با جنرال‌موتورز هم همکاری می‌کند. این شرکت قصد دارد بر روی پلتفرم الکتریکی جنرال‌موتورز مدل‌های جدیدی بسازد که در بازار آمریکا فروخته خواهد شد. دومین خودروساز بزرگ ژاپن اعلام کرده که تا سال ۲۰۴۰ همه محصولاتش الکتریکی شده و آلودگی دی‌اکسید کربن این کارخانه به صفر خواهد رسید.

شارژ باتری بدون سیم

تاکسی‌های الکتریکی ولوو با شارژرهای بی‌سیم شارژ خواهند شد

منبع تصویر،VOLVO

تاکسی‌های الکتریکی ولوو با شارژرهای بی‌سیم شارژ خواهند شد

ولوو می‌گوید به زودی فن‌آوری شارژ بی‌سیم ماشین‌های الکتریکی را در شهر گوتنبرگ سوئد آزمایش خواهد کرد. این آزمایش با همکاری یک شرکت تاکسیرانی سوئدی و به مدت سه سال انجام خواهد شد.

شارژرهای بی‌سیم این آزمایش توسط یک شرکت آمریکایی به نام داینامیکس ساخته شده است. تاکسی‌های الکتریکی ولوو قرار است هر سال صد هزار کیلومتر حرکت کنند و باتری‌هایشان پس از ایستادن ماشین روی صفحه‌ای که در زمین قرار داده شده شارژ می‌شود.

در حال حاضر می‌توان باتری تلفن‌های همراه را با فن‌آوری مشابه شارژ کرد. ولوو می‌گوید سرعت شارژ ماشین‌ها ۴۰ کیلووات است که تقریبا با شارژرهای سریع معمولی برابر است.

شارژ باتری‌ ماشین‌های الکتریکی برای کسانی که امکان شارژ در خانه ندارند، مشکل و زمان‌بر است و همین باعث تردید خریداران شده است. فن‌آوری شارژ بی‌سیم یکی از راه‌هایی است که به خودروسازان و شهرداری‌ها امکان می‌دهد تا شارژرهای بیشتری در شهر نصب کنند که ماشین‌ها هنگام پارک شارژ شوند.

آزمایش مشابهی با همکاری رنو از پاییز گذشته در شهر ناتینگهام انگلستان در حال انجام است. شارژرهای بی‌سیم این آزمایش توسط دانشگاه وارویک ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت