تسلا آماده رونمایی از ربات‌های انسان‌نما می‌شود

بازدید: 676 بازدید
ربات انسان‌نمای تسلا معروف به «تسلا بات» یا «آپتیمس»
ربات انسان‌نمای تسلا معروف به «تسلا بات» یا «آپتیمس»

ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل شرکت تسلا، چهار سال پیش اتکای بیش از حد به ربات‌های کارخانه‌ای را مقصر اصلی در نزول صنعت خودروسازی برقی می‌دانست، ولی این ادعای ماسک مربوط به چهار سال پیش بود و اکنون همه‌چیز تغییر کرده است.

به گزارش رویترز، بنا بر آگهی‌های شغلی، شرکت تسلا در ایالت تگزاس آمریکا، اکنون طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای استقرار هزاران ربات انسان‌نما یا «هیومنوید»، معروف به «تسلا یات» Tesla Bot یا «آپتیمس» Optimus، در کارخانه‌های خود دارد که در نهایت به میلیون‌ها ربات در جهان گسترش خواهد یافت.

یک فرد آشنا به این خبر به رویترز گفت که سر و صدای این موضوع در ابتدا در داخل کمپانی آغاز شد، چرا که تسلا جلسات داخلی بیشتری در مورد این ربات‌ها داشت.

بنا بر گفته کارشناسان رباتیک، سرمایه‌گذاران، و تحلیل‌گرانی که رویترز با آنها مصاحبه کرده است، مورد تردید است که تسلا بتواند پیشرفت‌های فناوری‌‌ای را پیشنهاد دهد که بتواند هزینه ربات‌های «مصرف عمومی» را در کارخانه‌ها، خانه‌ها، و دیگر اماکن توجیه کند.

تسلا در حال حاضر از صدها ربات طراحی شده برای مشاغل خاص در تولید خودروهای خود استفاده می‌کند.

تسلا بات
تسلا بات

ربات‌های انسان‌نما همینطور دهه‌ها است که توسط شرکت‌های خودروسازی هوندا و هیوندایی در قسمت تولیدات واحد دینامیک بوستون مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

همانند خودروهای خودران (بدون راننده)، ربات‌ها نیز در شرایط غیرقابل پیش‌بینی می‌توانند به مشکل برخورد کنند.

این در حالی است که ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که هزینه نگهداری و تعمیر ربات‌های پیچیده توسط تکنسین‌ها بیشتر از هزینه استخدام انسان در خط مونتاژ است.

او حتی گفته بود: «دست‌های انسان این کار (مونتاژ) را خیلی بهتر انجام می‌دهند.»

ولی ظاهراً نظر ایلان ماسک در این چهار سال عوض شده است.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت