معایب بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

بازدید: 446 بازدید

در سال های اخیر، رسانه های اجتماعی دیگر فقط برای چت کردن با دوستان، لایک کردن عکس ها و ویدیوها یا حتی دنبال کردن یکدیگر استفاده نمی شوند. مردم از آنها به عنوان ابزاری برای ترویج تجارت یا ایجاد آگاهی در مورد برندهای خود استفاده کرده اند. این به عنوان بازاریابی رسانه های اجتماعی شناخته می شود. با این حال، بسیاری از کسب و کارها در چیزی که من آن را حلقه کسب و کار اجتماعی می نامم، افتاده اند ، به ویژه کسب و کارهای جدید. حلقه کسب‌وکار اجتماعی به این معناست که کسب‌وکارها، بدون اقتدار یا آگاهی زیاد، به شدت به رسانه‌های اجتماعی برای ترویج کسب‌وکار متکی هستند و در نهایت با جذب مخاطبان غیرهدف، سرنخ کم یا بدون سرنخ ایجاد می‌کنند. در ادامه به ۱۰ مورد از مضرات بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره شده است پس با دنبال کردن این مقاله کنجکاوی خود را به حداقل برسانید.

  1. برای مشاغل ساخته نشده است

رسانه های اجتماعی برای تجارت ساخته نشده اند. این مهمترین نقطه ضعف بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت است. به بسیاری از مشاغل، به ویژه مشاغل جدید که آگاهی یا شهرت کافی ندارند، به شدت توصیه نمی شود که بر بازاریابی رسانه های اجتماعی تمرکز کنند. حتی اگر کسب و کار معروف به طور کلی سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی رسانه های اجتماعی نداشته باشد. همه اینها عمدتاً به این دلیل است که هدف اصلی رسانه های اجتماعی چیست. به نظر من، رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط بین دو یا چند نفر به صورت «آرام» ساخته شده‌اند. مد آرام در اینجا به معنای گپ زدن با دوستان، لایک کردن عکس‌ها، دنبال کردن افراد، تماشای ویدیوهای خنده‌دار و غیره است، درست همان کاری که در زندگی روزمره با رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهید. درست است، رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام در حال حاضر از ارتقای کسب‌وکار حمایت می‌کنند، اما نمی‌توانید فراموش کنید که هدف اصلی آن‌ها برای چه ساخته شده‌اند و ترجیحات و انتخاب‌های مردم همچنان یکسان خواهند ماند. به عنوان مثال، اگر می خواهید محصولات خاصی را به صورت آنلاین خریداری کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ – گوگل یا پلتفرم تجارت الکترونیک مانند آمازون درست است؟ حالا فکر می کنم شما شروع به درک آن کرده اید.

وقتی مردم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به سادگی «قصد خرید» وجود ندارد.

  1. بازخورد منفی و لکه دار کردن نام برند

حضور در رسانه‌های اجتماعی به معنای قرار گرفتن در معرض عموم افراد مختلف است که ممکن است قصد ملاقات یا دیدن برند شما را داشته باشند یا نداشته باشند. من و شما هر دو می دانیم که همیشه یک جنبه تاریک برای هر چیزی وجود دارد و رسانه های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با دسترسی آسان به اینترنت بیش از هر زمان دیگری، افرادی هستند که همیشه هدفشان آسیب رساندن به شهرت است. اگر کسب و کار شما ناشناخته است یا به تازگی شروع به افزایش سرعت کرده است، احتمال حمله بیشتر است. از آنجایی که اظهار نظر یا مشارکت بسیار آسان است، هر کسی می تواند به راحتی نظرات منفی در مورد کسب و کار شما بنویسد. چیزهای بد می توانند از طریق رسانه های اجتماعی منتشر شوند و شما می دانید که اوضاع چقدر سریع است .

  1. به شدت به تبلیغات تکیه کنید

تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات در همه جا! می دانم که شما از تبلیغات ناامید هستید، من نیز. در بازاریابی آنلاین امروزی، تبلیغات غالب است. شرکت های رسانه های اجتماعی نیز از این موضوع بسیار آگاه هستند. اعلام تبلیغات فیسبوک یک انقلاب بود. با توانایی آن در هدف قرار دادن مخاطبان خاص بر اساس پارامترهای مختلف در عمق، این چیزی است که آن را به ابزار قدرتمندی برای تولید سرنخ آنلاین تبدیل می کند.

تبلیغات کانال اصلی این غول ها برای کسب درآمد در پلتفرم خود است. به همین دلیل است که آنها واقعاً روی تبلیغ و جذب افراد برای استفاده از پلت فرم تبلیغاتی خود تمرکز می کنند . تا آنجا که من دیدم، دسترسی ارگانیک فیس بوک در سال ۲۰۱۹ تقریباً از بین رفته است. اینستاگرام، خوب شما می توانید از طریق هشتگ ها دسترسی داشته باشید، اما به احتمال زیاد افرادی را که لایک یا فالوور می فروشند شما را دنبال می کنند.

این یکی از بزرگترین معایب رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما است. مگر اینکه پول زیادی به دست آورید، که اگر کسب و کار شما هنوز جدید است یا بازار را امتحان می کنید، توصیه نمی شود.

  1. بازگشت سرمایه پایین

یکی دیگر از منفی های اصلی رسانه های اجتماعی برای تجارت. بازگشت سرمایه از بازاریابی رسانه های اجتماعی احتمالاً یکی از پایین ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین است. شما باید هم زمان، هم تلاش و هم پول را صرف کنید تا واقعاً کارها انجام شود. اگر اهل رسانه های اجتماعی هستید، باید این را به خوبی بدانید. اگر به طور منظم پست نگذارید یا با طرفداران یا افراد خود ارتباط برقرار نکنید، چیزی که متوجه می شوید این است که فالوورهای شما شروع به کاهش می کند.

در شبکه های اجتماعی فقط طرفداران سرسخت می مانند. و اگر برند یا کسب و کار شما به خوبی از گروه خاصی از افراد یا مکان‌ها آگاه نیست، هیچ کس واقعاً طرفدار سرسخت شما نخواهد بود، به من اعتماد کنید. بنابراین ایجاد چنین مخاطبی واقعاً زمان بر است مگر اینکه به خوبی شناخته شده باشید. به همین دلیل است که کاری که باید قبل از شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی انجام دهید این است که شهرت و آگاهی خاصی در مورد برند و تجارت خود ایجاد کنید . به این ترتیب، شما مجبور نیستید اطراف افراد را تعقیب کنید یا با رفتن و فالو کردن انبوه افراد، فالوورهای خود را افزایش دهید.

  1. وقت گیر

یکی از تصورات اشتباه بزرگی که مردم در مورد رسانه های اجتماعی دارند این است که: رایگان است. چندین ابزار رسانه های اجتماعی رایگان یا کم هزینه در دسترس هستند، اما شما باید زمان قابل توجهی را برای درک و یادگیری استفاده از آن اختصاص دهید.

شرکت‌هایی که فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی را بر روی استراتژی‌های بازاریابی خود پیاده‌سازی کرده‌اند، با موفقیت درک می‌کنند که یادگیری و اجرای همه آنها چقدر زمان می‌برد.

  1. نیاز به درگیر بودن و فعال ماندن

درگیر و فعال بمانید. صحبت از زمان‌بر بودن، با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، باید همیشه درگیر، نظارت و فعالیت بازاریابی خود باشید. رسانه های اجتماعی دائما در حال تغییر هستند و اگر به روز نباشید، از دیگران عقب خواهید بود. هر پرسنل واجد شرایطی می‌داند که برای موفقیت در هر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، باید هم زمان و هم پول صرف کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. به عنوان مثال، آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا وقتی بعد از یک یا دو هفته پست نمی گذارید، فالوورهای اینستاگرام را از دست می دهید؟  مردم در شبکه های اجتماعی همیشه به دنبال چیزهای جدید و تازه هستند. به عنوان یک بازاریاب، وظیفه شما ارائه آنهاست.

  1. اندازه گیری دشوار است

اندازه گیری تلاش بازاریابی شما در رسانه های اجتماعی بسیار دشوارتر و پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. این معضل خاص بازاریابی رسانه های اجتماعی همان چیزی است که بسیاری از صاحبان مشاغل باید با آن روبرو شوند.

در یک نقطه، شما لایک، کامنت، ریتوییت و فالوور در همه جا دارید، در نقطه دیگر، شما به سادگی نمی توانید دقیقا مشخص کنید که آیا این جنبه ها واقعا برای تلاش شما اهمیت دارند یا خیر. تعامل و تعامل در همه جا وجود دارد و با این کار، قطعا نمی توانید در مورد استراتژی های آگاهی از برند خود مطمئن باشید.

  1. امنیت و مسائل مربوط به سیاست حفظ حریم خصوصی

یکی از بزرگترین نکات منفی بازاریابی رسانه های اجتماعی، مسائل مربوط به امنیت و حریم خصوصی است. وقتی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده می‌کنید، اساساً باید اطلاعات خود را، چه عمومی و چه شخصی، تسلیم کنید تا بیشترین بهره را از تلاش بازاریابی خود ببرید. با توجه به اینکه پلتفرم های رسانه های اجتماعی هدف ثابتی برای هکرها یا افراد غیراخلاقی هستند، اطلاعات و داده های شما هرگز ایمن نخواهند بود. به آخرین اخبار نقض اطلاعات فیس بوک نگاهی بیندازید ، میلیون ها و میلیون ها داده به بیرون درز کرده اند و با این کار، کسب و کار خود را در دست پلتفرم های غیر قابل اعتماد به خطر می اندازید. درست است، پلتفرم‌های اجتماعی دائماً در حال بهبود هستند، اما هرگز ۱۰۰٪ ایمن نخواهند بود.

  1. فقط به پلتفرم های رسانه های اجتماعی محدود می شود

وقتی بازاریابی رسانه های اجتماعی انجام می دهید، اساسا از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام یا توییتر برای بازاریابی و ایجاد آگاهی از برند استفاده می کنید. اما این فقط به رسانه های اجتماعی محدود می شود. برخلاف سایر کانال‌های بازاریابی مانند SEO یا SEM ، که می‌توانید تلاش بازاریابی خود را به مکان‌های مختلف گسترش دهید، بنابراین انعطاف‌پذیرتر، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فقط در رسانه‌های اجتماعی باقی می‌ماند. یکی دیگر از معایب در اینجا این است که پلتفرم های مختلف به استراتژی های متفاوتی نیاز دارند. این اساساً اتلاف وقت و پول است.

  1. برای همه گروه ها کار نمی کند

شما نمی توانید همه گروه های مردم را با تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود هدف قرار دهید. این به این دلیل است که گروه متفاوتی از افراد از رسانه های اجتماعی به طور متفاوتی استفاده می کنند. در واقع، برخی از گروه ها حتی ممکن است در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشند. به همین دلیل است که برای هر استراتژی بازاریابی آنلاین، باید برای مخاطبان هدف خود تحقیق کنید. حتی این، گروه متفاوتی از افراد در پلتفرم های مختلف فعال هستند. به عنوان مثال، اینستاگرام در میان نوجوانان زن مشهورتر است در حالی که فیس بوک بیشتر توسط افراد مسن استفاده می شود.

در عوض چه کاری باید انجام دهید؟

اکنون ۳ راه اصلی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

۱.ترافیک ارگانیک خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید

۲.کسب و کار خود را با استفاده از ویدیوها (عمدتاً از طریق YouTube) تبلیغ کنید

۳.در یک پادکست برجسته شوید

ما اطلاعات را به صورت آنلاین به ۳ روش مصرف می کنیم، یعنی از طریق متن، تصاویر و فایل های صوتی. به عنوان مثال، یک وبلاگ را پیامک کنید. بصری ها از طریق تصاویر و ویدیوها و صداها از طریق فیلم ها و پادکست ها به طور کلی است. بنابراین قبل از شروع به کارگیری از ۳ روش اصلی بالا، اولین چیزی که نیاز دارید یک وب سایت است. می توانید وب سایت را به عنوان نقطه مرکزی خود مقایسه کنید که از طریق آن ترافیک را از منابع مختلف جذب می کنید.

برای اجرای راه اول

یعنی ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو، شما باید SEO را انجام دهید . مطمئناً زمان و تلاش می‌طلبد، اما نتایج حاصله معمولاً چندین برابر است. هیچ چیز به اندازه ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک قدرتمند نیست. این ترافیکی است که کاربران قصد دارند چیزی را دریافت کنند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که آنها به احتمال زیاد تبدیل خواهند شد. اگر صاحب کسب و کار محلی هستید، می توانید نکات سئوی محلی من را بررسی کنید .

برای اجرای راه دوم

برای تقویت کسب و کار خود با استفاده از ویدئو بسیار ضروری است. طبق آمار ، تا سال ۲۰۲۰، ۷۵ درصد از ترافیک تلفن همراه ویدئویی خواهد بود. با استفاده از یوتیوب به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، احتمالاً بهترین مکان برای میزبانی ویدیوهای رایگان به منظور تبلیغ برند شما است. روزانه میلیون ها نفر برای تماشای ویدیوهای آموزنده به یوتیوب می آیند. مطمئن شوید که ویدیوهای شما مفید و جذاب هستند. بخش خوب این موضوع این است که می توانید از کانال خود نیز کسب درآمد کنید. بنابراین این یک موقعیت برد دوگانه است. و در هر ویدیو می توانید به وب سایت خود به عنوان منبع ترافیک ارجاعی لینک دهید.

در آخر پادکست

کسب و کار خود را در هر پادکست محلی یا معروفی به نمایش بگذارید تا از قدرت استفاده کنید. این وب سایت های پادکست نه تنها به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را ارتقا دهید، بلکه به سایت شما نیز لینک می دهند. به این ترتیب، از مزیت سئو و همچنین ترافیک به عنوان یک ارجاع برخوردار می شوید. فرآیندهای فوق زمان بر هستند اما واقعا ارزش آن را دارند. وقتی آگاهی و شهرت کافی ایجاد کردید، وقت آن است که به بازاریابی رسانه های اجتماعی بروید. در حال حاضر، مردم باید در مورد کسب و کار شما و شهرت آن بدانند. ایجاد مخاطب از این نقطه بسیار آسان است و بخش جالب این است که شما مجبور نیستید به دنبال مخاطبان خود باشید. آنها به شما خواهند آمد.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت