۷ نوع تضمین رضایت برای تجارت الکترونیک

بازدید: 623 بازدید
  1. ضمانت بازگشت پول

ارائه بازپرداخت کامل به مشتریان در صورتی که از محصولات شما راضی نباشند، نشانه کیفیت است. یا بهتر است بگوییم اعتماد شما به کیفیت محصولتان. بازگشت وجه رایج ترین ضمانت است و تقریباً به یک روش استاندارد در خرده فروشی تبدیل شده است. با این وجود، در حالی که ارائه آن ممکن است خطرات درک شده را کاهش دهد و به شما کمک کند محصولات خود را در بین رقبا متمایز کنید، همیشه مشتریانی وجود خواهند داشت که سعی می کنند از مزیت استفاده کنند. به همین دلیل، ضمانت‌های بازگشت وجه معمولاً با یک دوره زمانی محدود می‌شوند، معمولاً ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روز. گاهی اوقات آنها می توانند تا یک سال یا حتی یک عمر کامل دوام بیاورند. برای تعیین مدت زمان گارانتی، باید مشخصات هر محصول را بررسی کنید. سعی کنید مشخص کنید که چقدر طول می کشد تا مشتریان شما از محصول استفاده کنند یا فرسوده شوند و کمی زمان بیشتری به آن اضافه کنید. هرچه ضمانت شما طولانی‌تر باشد، ریسک نقدینگی مشتریان بیشتر است، اما باعث فروش بیشتر می‌شود.

  1. تضمین بهترین قیمت

قیمت یکی از عوامل تعیین کننده ای است که بر تصمیمات خرید تاثیر می گذارد . در دنیای تجارت الکترونیک، رقابت شدید است. با اجرای پایین ترین قیمت برای یک محصول خاص، می توانید مشتریان بالقوه را متقاعد کنید تا با شما خرید کنند نه با رقیب. تضمین بهترین قیمت به خریداران اطمینان می دهد که بهترین پیشنهاد موجود را دریافت می کنند. اگر مشتریان آنها بتوانند معامله بهتری در جای دیگری پیدا کنند، شرکت ها اغلب قیمت جدید را مطابقت می دهند و تفاوت را بازپرداخت می کنند. هنگام اجرای این گارانتی مراقب باشید، زیرا می تواند به میزان قابل توجهی به حاشیه ها آسیب برساند و حتی جنگ قیمت را با رقبای شما آغاز کند. اگر رویکرد محتاطانه‌تری داشته باشید و این ضمانت را ارائه نکنید، مشتریان شما به راحتی می‌توانند به سمت یک رقیب بروند و منجر به از دست دادن فروش شود. در هر بازاری، تبلیغ محصولات خود به عنوان “بهترین قیمت” یک استراتژی پرخطر است.

  1. تضمین مادام العمر

قول دادن به مشتریان برای تضمین مادام العمر محصولات خود، بیانیه ای جسورانه از اعتماد است. ضمانت‌های مادام‌العمر معمولاً برای محصولاتی با قیمت‌های بالاتر رزرو می‌شوند که باعث می‌شوند مردم سوال کنند که آیا ارزش سرمایه‌گذاری این پول را دارد یا خیر. با این حال، پر کردن یک کوله پشتی گران قیمت یا یک مجموعه خوب از چاقوها وقتی می دانید که برای همیشه ماندگار هستند، دلهره آور نیست. این نشان می دهد که شما معتقدید محصولات شما می توانند مادام العمر دوام داشته باشند، که تقریباً همیشه قیمت آنها را توجیه می کند. بازپرداخت پول نیز تنها گزینه نیست: شما می توانید بسته به محصول خود تعمیر، پر کردن مجدد یا جایگزینی ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که ضمانت مادام العمر چیزی نیست که به سادگی مورد توجه قرار گیرد و تنها در صورتی باید از آن استفاده کرد که اطمینان کامل داشته باشید که محصولات شما واقعاً بادوام هستند.

  1. تضمین آزمایشی رایگان

آزمایش‌های رایگان بیشتر برای محصولات نرم‌افزاری رایج است، اما مطمئناً این محدودیت سختی نیست. فروشگاه های تجارت الکترونیکی می توانند محصولات خود را برای مدت زمان محدودی با ودیعه کاملا قابل استرداد عرضه کنند. به عنوان مثال، خرید آنلاین لباس می تواند برای بسیاری مشکل ساز باشد. ناتوانی در دیدن تناسب لباس یا احساس پارچه، ۳۵ درصد از خریداران آنلاین را از خرید باز می دارد. با اجازه دادن به مشتریان خود برای بازگشت، به مشتریان این فرصت را می دهید که قبل از تعهد به محصولات مورد علاقه خود، طیف وسیعی از محصولات شما را آزمایش کنند. با قبول این ریسک کوچک، بسیاری از خرده فروشان مد درآمد خود را افزایش داده اند زیرا مشتریان تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای محصولی دارند که به صورت فیزیکی دیده و پوشیده اند. در صورتی که آن را دوست نداشته باشند، محصول در شرایط عادی بازگردانده می شود، همچنان آماده فروش است.

  1. تضمین “قبل از خرید امتحان کنید”.

مشابه ضمانت رضایت آزمایشی رایگان، «قبل از خرید امتحان کنید» (یا «پرداخت برای آنچه نگه دارید») تقریباً به طور انحصاری توسط خرده فروشان مد استفاده می شود. این نوع ضمانت رضایت به مشتریان این امکان را می‌دهد که چندین کالا را از قبل خریداری کنند، آنها را امتحان کنند – یا حتی برای چند روز محدود بپوشند – و سپس مواردی را که مناسب نیستند، برگردانند. اغلب اوقات با یک آرایشگر شخصی یا یک سرویس اشتراک لباس نیز جفت می شود. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ توسط Klarna نشان داد که ۳۷٪ از خریداران آنلاین مورد بررسی، “قبل از خرید را امتحان کنید” را به هر روش پرداخت سنتی ترجیح می دهند.

  1. نمونه رایگان تضمین می کند

با این حال، همه چیز را نمی توان به راحتی یک تکه لباس امتحان کرد. اینجاست که نمونه های رایگان به کار می آیند. به عنوان مثال، اگر شما یک خرده فروش تجارت الکترونیک مبلمان یا دکوراسیون منزل هستید، ممکن است بخواهید نمونه های پارچه رایگان (معروف به نمونه های پارچه) را به مشتریان خود ارائه دهید. به این ترتیب، آنها می توانند قبل از خرید و خرید با ارزش بالا، حسی نسبت به مواد پیدا کنند و همچنین بفهمند که آیا رنگ با فضای داخلی آنها مطابقت دارد یا خیر.

  1. تضمین اولین خرید

برداشت اولیه خوب می تواند برای حفظ و وفاداری مشتری بسیار مهم باشد. با ارائه ضمانت خرید اول، می توانید مطمئن شوید که یک محصول عالی می سازید. با دادن امکان بازگشت، بازپرداخت و یا حتی دریافت رایگان محصول دیگری، حصار داران را به مشتریان مادام العمر تبدیل کنید. ضمانت خرید اول خیال مشتریان شما را راحت می کند و عدم اطمینان آنها را کاهش می دهد تا تجربه مشتری عالی را تضمین کند.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت