تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا فرآیند یافتن موضوعاتی برای جذب مخاطب هدف شما، سپس برنامه ریزی، ایجاد و انتشار محتوا در مورد آن موضوعات است.

چرا تولید محتوا مهم است؟

محتوا مهم است زیرا مکانیسم موثری برای کشاندن افراد به داخل و پایین قیف بازاریابی شما است. اگر با مفهوم قیف بازاریابی آشنا نیستید، باید گفت که قیف بازاریابی یک نمایش بصری از فرآیند جذب و حفظ مشتریان است.
نحوه عملکرد آن به این صورت است:
مردم ابتدا از برند شما آگاه می‌شوند. علاقه و تمایل آن‌ها افزایش می‌یابد تا زمانی که در نظر آنچه شما را دارید بخرند. در نهایت، اقدام را انجام می‌دهند و مشتری می‌شوند. اگر محصول یا خدمات شما آنها را تحت تأثیر قرار دهد، آنها مشتریان وفادار و حتی به طور بالقوه مدافعان برند شما خواهند شد.
اما نکته اینجاست:
همه کسانی که از برند شما آگاه می شوند، به محصول شما تمایل ندارند. همه کسانی که محصول شما را می خواهند به خرید فکر نمی کنند. همه کسانی که به خرید فکر می کنند خرید نمی کنند و هرکسی که خرید می کند به یک حامی وفادار برند تبدیل نمی شود.
به همین دلیل است که قیف بازاریابی قیفی شکل است. افراد در هر مرحله از فرآیند خارج می شوند.

این چه ربطی به محتوا دارد؟

محتوا نه تنها این قدرت را دارد که افراد را به قیف بازاریابی شما بکشاند، بلکه کارایی قیف شما را نیز افزایش دهد.
به عنوان مثال، راهنمای تحقیق کلمات کلیدی ما در Google برای «تحقیق کلمات کلیدی» رتبه بالایی دارد.این کار مخاطبان هدف ما را جذب می کند و آگاهی از برند را بهبود می بخشد.

نحوه ایجاد محتوا

استراتژی محتوا، شما را در مسیر خود نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که پشت هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، هدف روشنی وجود دارد.
در اینجا نحوه ایجاد محتوا در سه مرحله الف. موضوعات اثبات شده را پیدا کنید؛ ب- نوع و قالب محتوا را انتخاب کنید؛ ج- برنامه ریزی، ایجاد و انتشار دهید آمده است:
۱. موضوعات اثبات شده را پیدا کنید
هر چیزی که قصد ایجاد آن را دارید، باید مطمئن شوید که چیزی است که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. نحوه انجام این کار بستگی به کانالی دارد که برای آن محتوا تولید می کنید. می‌توانید مطالبی را درباره موضوعات دیگر منتشر کنید، اما برای جلب توجه به آن مشکل خواهید داشت، مگر اینکه از قبل ترافیک یا مشترکین زیادی داشته باشید، مایل به پرداخت هزینه برای تبلیغات باشید، یا کانال توزیع ثابت شده‌ای مانند یک فهرست ایمیل بزرگ داشته باشید.
روش تحقیق درباره موضوعات تقریباً برای هر دو کانال یکسان است:
الف) موضوعات طوفان فکری
یک دفترچه یادداشت بردارید و به موضوعات گسترده فکر کنید که مخاطب هدف شما ممکن است در جستجوی آنها باشد.
ب) از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش ایده‌های خود استفاده کنید
موضوعات طوفان فکری خود را به ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer وصل کنید، Google یا YouTube را به عنوان موتور جستجوی خود انتخاب کنید.شرایط منطبق کلمات کلیدی را بررسی کنید و هر موضوع امیدوارکننده برای محتوا را به فهرست ایده‌های کلمه کلیدی اضافه کنید.
به عنوان مثال، «بهترین قهوه‌ساز» و «نحوه درست کردن قهوه همزده» ایده‌های محتوای امیدوارکننده‌ای برای فروشگاه قهوه آنلاین ما هستند. آنها چیزهایی هستند که مخاطب هدف ما احتمالاً آنها را جستجو می کند و دارای حجم جستجو هستند، بنابراین ما آنها را به لیست کلمات کلیدی اضافه می کنیم.
این کار را تا زمانی که ۳۰ تا ۵۰ ایده بالقوه محتوایی داشته باشید ادامه دهید.
ج) رقبا را بررسی کنید
افراد تمایل دارند از کلمات کلیدی مشابه در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنند، به همین دلیل، ارزش این را دارد که رقبای شما درباره چه چیزی محتوا تولید می کنند.
اگر به دنبال ایده های محتوایی برای وب سایت خود هستید، ابتدا باید رقبای خود را شناسایی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به فهرست کلمات کلیدی خود در Keywords Explorer بروید، تا ببینید کدام وب‌سایت‌ها بیشترین ترافیک را از آن کلمات کلیدی دریافت می‌کنند. به‌دنبال وب‌سایت‌هایی بگردید که به نظر می‌رسد روی موضوع شما متمرکز شده‌اند، سپس صفحه را بزنید و به گزارش صفحات برتر بروید تا ببینید کدام یک از صفحات آنهاست. بیشترین ترافیک جستجو را جذب کنید.

نوع و قالب محتوا را انتخاب کنید

با فرض اینکه موضوعی را از لیست ایده های خود انتخاب کرده اید، گام بعدی تصمیم گیری در مورد نوع و قالب محتوایی است که می خواهید ایجاد کنید.

نوع محتوا

اگر در حال ایجاد محتوا برای YouTube هستید، نوع محتوا یعنی همان ویدئو از قبل برای شما تعیین شده است. این داستان برای ایمیل و رسانه های اجتماعی یکسان است: شما در حال نوشتن نوعی ایمیل یا پست در رسانه های اجتماعی هستید.
اما اگر در حال ایجاد محتوا برای وب سایت خود هستید، چند گزینه مختلف از جمله پست وبلاگ، صفحه محصول، صفحه فرود، ابزار تعاملی دارید.
بهترین نوع محتوا برای کار به موضوع و هدف محتوای شما بستگی دارد.
به عنوان مثال، اگر بخواهیم برخی نکات سئو را به اشتراک بگذاریم، یک پست وبلاگ بهترین نوع محتوا خواهد بود زیرا هدف آن آموزش به مشتریان بالقوه است.

قالب محتوا

حتی اگر کانال انتخابی شما نوع محتوایی را که می توانید ایجاد کنید محدود می کند، معمولاً در مورد قالب محتوا چند گزینه از جمله چگونه، آموزش، لیست، راهنما،اخبار/به روز رسانی، داستان برند، نظرسنجی، مرور و …دارید،
اگر در حال ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی یا ایمیل هستید، هیچ قانون سخت و سریعی برای بهترین قالب محتوا وجود ندارد. فقط یکی را انتخاب کنید که برای موضوع مناسب‌تر به نظر می‌رسد.
اگر در حال ایجاد محتوا برای وب‌سایت یا YouTube خود هستید، نتایج جستجو می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه قالبی ممکن است بهترین کار را داشته باشد.

برنامه ریزی، ایجاد و منتشر کنید

فرآیند ایجاد محتوای شما اساساً بدون توجه به کانال، نوع و قالب مورد نظر یکسان است.

برنامه ریزی

برنامه ریزی با ایجاد یک طرح کلی شروع می شود. اگر در حال ایجاد پست های کوتاه برای رسانه های اجتماعی هستید، این ممکن است به شدت ضروری نباشد. اما بدون شک این بهترین رویکرد برای انواع پیچیده‌تر محتوا مانند پست‌ها و ویدیوهای وبلاگ است.


پدید آوردن (ایجاد)

وقت آن رسیده است که سر خود را پایین بیاندازید و محتوای خود را کامل کنید. به تعویق انداختن و خیره شدن به یک صفحه خالی برای ساعت ها آسان است. میلیون بار انجامش دادم با مجبور کردن خود به نوشتن بدون ویرایش با این موضوع مبارزه کنید. حتی اگر فکر می کنید چیزی که می نویسید احمقانه است، متوقف نشوید. فقط به نوشتن ادامه دهید.

هنگامی که پیش نویس خود را جمع آوری کردید، شدیداً شما را تشویق می کنم که از یک همکار یا دوست بازخورد بخواهید. سلام تبلیغات این کار را برای تمام محتوای خود انجام می دهیم.

انتشار

در نهایت محتوای خود را برای کانال انتخابی خود قالب بندی کنید، نهایی کنید و آپلود کنید.

helloads helloads

تحقق کلمات کلیدی

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از بهترین راه‌ها برای درک واقعی نوع محتوایی است که برای مخاطبان هدف شما جذاب است. در واقع، تحقیق در مورد کلمات کلیدی معمولاً یکی از اولین گام‌ها در ایجاد محتوایی است که منجر به جذب مشتری می‌شود. چرا؟ زیرا وقتی می دانید که مخاطبان شما چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند، می توانید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که متداول ترین اهداف جستجو را برآورده کند.

در بدترین حالت، تحقیق کلمات کلیدی آنچه را که قبلاً در مورد مخاطبان خود می دانید تأیید می کند. در بهترین حالت، می تواند به بینش هایی منجر شود که تعامل مشتری را افزایش می دهد و تبدیل ها را افزایش می دهد. ابزارهای محبوبی مانند Google Ads Keyword Planner می توانند به شما کمک کنند عبارات، موضوعات و سوالات مفیدی را که مشتریان شما به صورت آنلاین جستجو می کنند، کشف کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب باشد.
استفاده از تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای خود
اینترنت همیشه در حال تکامل است. الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائماً به‌روزرسانی می‌شوند، و تغییر می‌دهند که کدام صفحه‌ها رفتار ترجیحی دارند. نظارت و بهینه سازی محتوای شما کمی شبیه ورزش کردن در باشگاه است. امروز نمی توانید ۱۰ حرکت کششی انجام دهید و متوقف شوید. اگر می خواهید قوی تر شوید، باید به کار خود ادامه دهید.
به طور خلاصه، بهینه سازی محتوای وب سایت شامل تغییرات و به روز رسانی صفحات شما برای جذاب تر کردن آن برای مشتریان و الگوریتم های جستجو است. به عنوان مثال، فرض کنید یک پست وبلاگ دارید که به خوبی نوشته شده است، اما آنطور که می خواهید کارایی ندارد. تحقیقات شکاف کلمات کلیدی می تواند به شما نشان دهد که کدام موضوعات گم شده اند تا بتوانید آنها را به آن اضافه کنید.

انواع تولید محتوا

این ایده خوبی است که انواع محتوا مختلف تولید کنید تا دسترسی خود را به حداکثر برسانید. در اینجا فقط چند مورد وجود دارد:

پست های وبلاگ

پست های وبلاگ یک راه عالی برای آموزش خوانندگان هستند (و اغلب باعث ایجاد محتوای وب سایت زیادی می شوند). پست های وبلاگ همچنین به آگاهی از برند، رتبه بندی جستجو و وفاداری مشتری کمک می کند.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها نمایش بصری نقاط داده یا روایت هستند. اینفوگرافیک ها کار خوبی برای انتقال اطلاعات پیچیده یا داده های سنگین به روشی قابل هضم انجام می دهند. آنها همچنین به شکستن دیوارهای متن کمک می کنند. و تمایل دارند در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند و توسط سایت های دیگر ارجاع داده شوند. می توانید به دنبال داده های جالب مرتبط با صنعت خود بگردید و آنها را با اینفوگرافیک تجسم کنید. یا از اینفوگرافیک های محبوب در صنایع دیگر الهام بگیرید.
اینفوگرافیک ها اشکال و اشکال مختلفی دارند. در اینجا چند ایده برای برانگیختن خلاقیت شما وجود دارد:
توضیحات فرآیند: یک فرآیند پیچیده مرتبط با صنعت یا محصول خود را تجزیه کنید
روندهای صنعت: از داده ها برای نشان دادن روندهای فعلی در صنعت خود استفاده کنید
خط زمانی شرکت: داستان شرکت خود و نقاط عطف کلیدی آن را بگویید

سؤالات متداول: متداول ترین سوالات خود را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید
نمودارها: داده‌های عددی را در نمودارهای میله‌ای، نمودار دایره‌ای و موارد دیگر انتقال دهید
نقشه‌ها: ارائه داده‌ها و اطلاعات مبتنی بر مکان با نقشه‌های ساده یا سفارشی

ویدیوها

ویدیوها و از جمله موشن گرافیک می توانند قطعات مستقل در یوتیوب یا وب سایت شما باشند. اما آنها همچنین می توانند محتوای متنی را افزایش دهند.
۴۵ درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کار مورد بررسی در گزارش وضعیت بازاریابی محتوا، موشن را به‌عنوان مؤثرترین نوع محتوا ذکر می‌کنند.
ویدئوها را می‌توان با ابرداده‌ها، مانند برچسب‌ها و توضیحات، برچسب‌گذاری کرد. اما آنها می توانند جستجوی محدودی در مقایسه با متن داشته باشند.
در اینجا چندین ایده برای محتوای ویدیویی وجود دارد که باید بررسی کنید:
توضیح دهندگان: یک محصول، خدمات یا مفهوم را به اختصار توضیح دهید
نمایش‌های نمایشی محصول: درمورد یک محصول یا خدمات قدم بزنید و ویژگی‌ها و مزایای آن را پوشش دهید
مطالعات موردی : مشتریان راضی را که تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند نشان دهید
آموزش: دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه انجام یک کار یا یادگیری یک مهارت را به اشتراک بگذارید
پشت صحنه: نگاهی اجمالی به عملکرد داخلی یک کسب و کار نشان دهید
انیمیشن ها: داستانی را به صورت متحرک تعریف کنید

پادکست ها

پادکست ها از طریق داستان سرایی و بحث، ارتباط عمیقی با شنوندگان ایجاد می کنند. آنها به ایجاد پایگاه هواداران وفادار کمک می کنند. بر اساس تحقیقات موسسه ادیسون، تقریباً دو سوم از جمعیت بالای ۱۲ سال ایالات متحده به پادکست گوش می دهند. موضوعاتی را که هم شما و هم مخاطبانتان به آن علاقه دارید، شناسایی کنید. سپس، محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. تصمیم بگیرید که مهمان دعوت کنید یا به صورت انفرادی اجرا کنید، اپیزودها چقدر طول بکشد و موارد دیگر. پس از ضبط قسمت‌ها، می‌توانید آن‌ها را در فهرست‌های پادکست مانند Apple Podcasts، Spotify و Google Podcasts منتشر کنید.
همچنین می توانید از بازخورد شنونده برای بهبود استفاده کنید.
در اینجا چند ایده برای بررسی وجود دارد:
مصاحبه های متخصص: کارشناسان صنعت، رهبران فکری و تأثیرگذاران را معرفی کنید
داستان های موفقیت: نحوه موفقیت کسب و کارهای مرتبط با موضوع پادکست شما را بررسی کنید
جلسات پرسش و پاسخ: روی پاسخ دادن به سوالات ارسال شده توسط مخاطبان خود تمرکز کنید
روندهای صنعت: موضوعات پرطرفدار و فناوری‌های نوظهور را برجسته کنید
بحث‌های پانل: کارشناسان را در یک بحث میزگرد در مورد یک موضوع خاص مشارکت دهید
نظرات: درباره کتاب‌ها، فیلم‌ها و رویدادهای مرتبط با موضوع پادکست خود بحث کنید

پست های رسانه های اجتماعی

محتوای رسانه های اجتماعی به برندها امکان می دهد به بیش از ۵/۴ میلیارد کاربر برسند. بنابراین آنها می توانند با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار کنند و به ترجیحات آنها پاسخ دهند و نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و پیام‌های مستقیم فرصتی برای تعامل با مخاطبان و تقویت حس اجتماعی فراهم می‌کند.
یک نکته را باید در نظر داشت:
هر پلتفرم دارای نوع خاصی از محتوا است که عملکرد خوبی دارد.
به عنوان مثال، TikTok به دلیل ویدیوهای سرگرم کننده و کوتاه خود شناخته شده است. و تصاویر با کیفیت بالا در اینستاگرام محبوب هستند.
ایده های تولید محتوا برای پست های رسانه های اجتماعی
انواع مختلف محتوای رسانه‌های اجتماعی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد. در اینجا چند ایده برای به حرکت درآوردن شما وجود دارد:
ترفیع محتوا: پیوندهای محتوای منتشر شده در وب‌سایت خود را به اشتراک بگذارید
پشت صحنه: عکس یا ویدیو از فضای کاری یا فرآیند خلاقیت خود پست کنید
نورهای محصول: مزایای آخرین محصول یا خدمات خود را توضیح دهید
محتوای تولید شده توسط کاربر: عکس‌ها، ویدیوها و نظرات ایجاد شده توسط مشتریان خود را مجدداً به اشتراک بگذارید
نظرسنجی ها و نظرسنجی ها: نظرات یا دیدگاه های مخاطبان خود را جمع آوری کنید
محتوای فصلی: در مورد جشن‌ها و تعطیلات کنونی نظر دهید
نقل قول های الهام بخش: پیام ها و نقل قول های انگیزشی همراه با گرافیک های هیجان انگیز را به اشتراک بگذارید
هدایا: مسابقات رسانه های اجتماعی را برای پاداش دادن به دنبال کنندگان خود اجرا کنید
ویدیوهای زنده: جلسات پرسش و پاسخ زنده، نورافکن رویدادها و موارد دیگر را برگزار کنید
و اجتماعی می تواند مکان خوبی برای به اشتراک گذاشتن خنده باشد.
به عنوان مثال، برگر کینگ از استفاده از طنز در پست های رسانه های اجتماعی خود ابایی ندارد.

محتوای تعاملی

محتوای تعاملی کاربران را تشویق می‌کند تا با محتوای شما درگیر شوند، که می‌تواند باعث شود زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند و موارد دیگر. این می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و حتی به آنها کمک کند تا به خرید نزدیک تر شوند.
یکی از راه های ایده پردازی محتوای تعاملی این است که در مورد نیازهای مخاطب خود فکر کنید. و چگونه می توانید این نیازها را به گونه ای برآورده کنید که محتوای ثابت نمی تواند.

ایده های محتوا تولید کنید

محتوای عالی با ایجاد ایده‌هایی شروع می‌شود که برای مخاطبان شما جالب و مفید خواهد بود. این ایده ها باید بر نیازها، علایق و نقاط دردناک مخاطب شما تمرکز کنند.
چگونه می توانید آن اطلاعات را پیدا کنید؟ در اینجا چندین منبع وجود دارد که می توانید از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید:
ابزارهای تجزیه و تحلیل: از Google Analytics، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر ابزارهایی که باید در مورد علایق و مشکلات مخاطبان خود بیاموزید استفاده کنید
ورودی نمایندگان فروش: برای کشف موضوعاتی که مشتریان و مشتریان بالقوه اغلب مطرح می‌کنند، با نمایندگان فروش خود صحبت کنید
تماس‌های پشتیبانی مشتری: به تماس‌های ضبط‌شده تیم پشتیبانی خود گوش دهید تا موضوعات رایج در تماس‌های پشتیبانی را شناسایی کنید که می‌توان به طور فعال با محتوا به آنها رسیدگی کرد
انجمن‌های آنلاین: به دنبال موضوعاتی بگردید که مخاطبان هدف شما در انجمن‌ها، رسانه‌های اجتماعی، و سایر مکان‌های آنلاین صحبت می‌کنند
تحقیق رقابتی: رقبای خود را بررسی کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی ایجاد می‌کنند یا زوایای جدیدی در مورد موضوعات محبوب پیدا کنید
در حین تحقیق، ایده‌های محتوایی فراگیر که با مخاطبان شما همسو هستند را یادداشت کنید. این موضوعات می‌توانند کلیدواژه‌های اولیه را بیان کنند. عبارات جستجوی گسترده‌ای که می‌توانید برای یافتن کلمات کلیدی متمرکزتر و مرتبط‌تر وارد ابزار کلیدواژه کنید.
بطور خلاصه، برای تبلیغ برندها، برخی از مؤثرترین قالب های محتوا عبارتند از:
اینفوگرافیک: اینفوگرافیک‌ها برای تجسم فرآیندها یا نمایش آمار بهترین هستند، اینفوگرافیک‌ها محتوای باارزشی هستند که اطلاعاتی سریع و عملی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند.
وبلاگ نویسی: وبلاگ ها و مقاله ها اغلب قلب کمپین های بازاریابی محتوا را تشکیل می دهند، زیرا به اندازه کافی اندازه هستند که خوانندگان بتوانند در یک جلسه از آن استفاده کنند و در عین حال زمان و مکان را نیز فراهم می کنند. عمیقاً در یک موضوع خاص فرو بروید.
پادکست‌ها: قالب‌های صوتی مانند پادکست‌ها به برندها امکان می‌دهد تا به حضور وب خود حس شخصی اضافه کنند. بعلاوه، آنها برای استفاده مجدد از محتوای نوشتاری عالی هستند.
ویدئوها: انیمیشن‌ها، مصاحبه‌ها و سایر محتوای ویدیویی برای مشتریان B2C و B2B بسیار جذاب است.
مطالعات موردی: مطالعات موردی با ارائه شواهد شخص ثالث از ارزش برند شما، اطلاعات مفیدی را به تصمیم گیرندگان ارائه می‌دهد.
وبینارها: این نوع محتوای بصری اطلاعات دقیقی را در مورد یک موضوع به مخاطب شما ارائه می‌کند و در عین حال به بینندگان فرصت می‌دهد تا سؤال بپرسند و مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.

985 9852709 monitoramento de servidores project documentation 985 9852709 monitoramento de servidores project documentation
order content kitwp order content kitwp

فرایند تولید محتوا

در حالی که هیچ راه استانداردی برای ایجاد محتوا وجود ندارد، روش‌های آزمایش شده و آزمایش‌شده‌ای وجود دارند که موفقیت آمیز بودن را ثابت کرده‌اند. یک فرآیند خلق بهینه، فضایی برای خلاقیت در اختیار سازندگان قرار می‌دهد، در حالی که همچنان به بهترین شیوه‌های ذکر شده در بالا پایبند هستند. در نهایت، یک فرآیند تولید محتوای ایده آل باعث می شود که محتوا به موقع حرکت کند و محصول نهایی را تولید کند که به نتیجه برسد.
چگونه فرآیند تولید محتوای خود را بهینه کنیم
قبل از اینکه وارد فرآیند گام به گام ایجاد محتوای عالی شویم، اجازه دهید یک نمای کلی در سطح بالا از این فرآیند داشته باشیم. اولین قدم در توسعه و اجرای فرآیندی که متناسب با نیازهای برند شما باشد، در نظر گرفتن اهدافتان است. فهرستی از اهداف تجاری که استراتژی بازاریابی محتوای شما از آنها پشتیبانی می کند، تدوین کنید. نمونه هایی از اهداف مشترک عبارتند از: افزایش نرخ تبدیل مشتریان، بهبود شهرت برند و افزایش آگاهی از برند
این فهرست را در دسترس داشته باشید و مطمئن شوید که تمام سازندگان محتوای شما آن را درک کرده اند. در هر مرحله از فرآیند ایجاد، می توانید به لیست خود نگاه کنید تا تأیید کنید که در مسیر درست قرار دارید. اگر یک قسمت از محتوا یا فرآیند خاص اهداف شما را برآورده نمی کند، نشانه آن است که ممکن است نیاز به بازدید مجدد از تابلوی طراحی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ۱۰ مرحله‌ای ما برای بهینه‌سازی فرآیند تولید محتوا را بررسی کنید.
گردش کار گام به گام برای ایجاد محتوای موثر
در نهایت، گردش کار ایجاد محتوای شما باید با کسب و کار منحصر به فرد شما هماهنگ باشد. با این مراحل شروع کنید و آن ها را خودتان بسازید:
اهداف خود را مرور کنید. همیشه از اهداف کسب و کار خود برای چارچوب بندی فرآیند ایده پردازی محتوای خود استفاده کنید. در طول فرآیند مرتباً به آنها بازگردید.
مشخص کنید محتوای شما در کجای سفر خریدار قرار می گیرد. به سفر خریدار خود نگاه کنید و به این فکر کنید که محتوای شما باید کجا باشد. محتوای بالای قیف باید به دنبال پاسخ به سوالات و نشان دادن رهبری فکری شما باشد. محتوای پایین قیف با جزئیات بیشتر و تمرکز بیشتری بر تسهیل تصمیم خرید خواهد بود.
ایده های موضوعی ایجاد کنید. گاهی اوقات اولین ایده شما همان خواهد بود – اما همیشه اینطور نیست. تعدادی ایده را طوفان فکر کنید و مزایا و چالش های هر کدام را در نظر بگیرید. در صورت امکان، ایده های خود را از همکاران خود منصرف کنید تا دیدگاهی تازه داشته باشید.
تحقیق کنید. با یک ایده اولیه از محتوایی که می خواهید ایجاد کنید، تحقیقات اولیه را انجام دهید. این ممکن است شامل استفاده از ابزارهای سئو برای شناسایی شکاف های کلمات کلیدی و سوالات متداول باشد. بسته به موضوع خود، ممکن است نیاز به انجام مصاحبه با متخصص موضوع نیز داشته باشید.
یک قالب را انتخاب کنید و محتوا را ایجاد کنید. آیا یک وبلاگ می نویسید، یک اینفوگرافیک ایجاد می کنید یا یک پادکست ضبط می کنید؟ به این فکر کنید که مشتریان شما چگونه ترجیح می دهند محتوا را مصرف کنند و همچنین به بهترین نحو اطلاعات خود را ارائه دهید. احتمالاً باید در طول فرآیند ایجاد تحقیقات بیشتری انجام دهید.
محتوای خود را منتشر و تبلیغ کنید. هنگامی که محتوای خود را منتشر می کنید، نمی توانید تصور کنید که مشتریان شما آن را پیدا خواهند کرد. از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و ایمیل برای انتشار این خبر و جذب مشتریان جدید و بازگشتی به محتوای خود استفاده کنید.
عملکرد محتوای خود را مرور کنید. از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای سنجش میزان موفقیت محتوای خود استفاده کنید. برای مقالات وبلاگ و صفحات فرود، ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید، بنابراین صبور باشید.
محتوای خود را بازبینی و بهینه کنید. اگر محتوای شما مطابق انتظارات شما عمل نمی کند، تجزیه و تحلیلی انجام دهید تا مشخص کنید برای بهبود آن چه کاری باید انجام دهید. ممکن است لازم باشد به سوالات بیشتری پاسخ دهید، موضوعات بیشتری را پوشش دهید یا از کلمات کلیدی مرتبط تری استفاده کنید.
نکته: اگر به نظر می‌رسد که خلاقیت شما رو به اتمام است، برخی از محتوای قدیمی‌تان را تغییر کاربری دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک سری قدیمی از وبلاگ‌ها را بردارید، محتوا را در صورت نیاز به‌روزرسانی کنید و محتوا را به‌عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کنید. برای ایده‌های بیشتر، درباره اهمیت استفاده مجدد محتوا و نحوه استفاده از دارایی‌های موجود خود در آینده بیاموزید.
چگونه تقویم تحریریه خود را تنظیم و برنامه ریزی کنید
ثبات کلید هر استراتژی بازاریابی محتوا است. میزان انتشار محتوا به برند شما و انتظارات مخاطبان شما بستگی دارد. اگر تازه شروع کرده اید، احتمالاً بهتر است با آهنگی کم شروع کنید که می توانید به طور منطقی به آن پایبند باشید – همیشه می توانید افزایش دهید. اگر با سرعتی سریع شروع کنید، مانند انتشار پنج وبلاگ دورتر، ممکن است به سرعت از بین بروید.

هنگامی که سرعتی را تعیین کردید، می خواهید یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید. تقویم شما به شما کمک می کند تا برنامه خود را تجسم کنید تا بتوانید هر مرحله از فرآیند ایجاد خود را به طور دقیق برنامه ریزی کنید. در یک نگاه، تقویم شما باید اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار دهد، مانند عناوین مطالب، انواع محتوا، تاریخ های انتشار، وضعیت ها و …؛
ایده خوبی است که ترکیبی از محتوای همیشه سبز و به موقع داشته باشید تا همیشه برای همگام شدن با چرخه اخبار دچار مشکل نشوید. می‌توانید از قبل محتوای همیشه سبز ایجاد کنید و مثلاً بعداً آن را منتشر کنید. یک ماه جلوتر از تاریخ انتشار، در صورت عقب ماندن، به شما کمک می کند.
هنگام تنظیم تقویم خود، از اهداف بازاریابی خود به عنوان راهنما استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر سه هدف اصلی دارید، ممکن است برنامه زمان‌بندی انتشار خود را تغییر دهید تا از هر هدف به طور مساوی پشتیبانی کنید.
ابزارهای برنامه ریز محتوای مورد علاقه ما را بررسی کنید تا فرآیند شما کارآمدتر شود.
چگونه به ایده های محتوای جدید دست پیدا کنیم
طوفان فکری ایده های محتوای خلاقانه همیشه کار ساده ای نیست. مطمئناً، وقتی در مورد پروژه خود مشتاق هستید، ممکن است متوجه شوید که ایده‌ها سریع‌تر از آن‌چه بتوانید از آنها استفاده کنید، جریان می‌یابند. اما کسب‌وکار شما باید با همان سرعت اجرا شود، حتی زمانی که احساس می‌کنید از نظر خلاقیت خسته شده‌اید.
برای مواقعی که نیاز به تولید ایده های محتوا دارید، اما آن را احساس نمی کنید، به روشی برای ایده پردازی موضوع نیاز دارید. اما مراقب باشید – خستگی می‌تواند منجر به بی‌تفاوتی تولیدکننده محتوا شود، وضعیتی خطرناک که در آن محتوای کم تلاشی را صرفاً برای پر کردن تقویم سرمقاله خود تولید می‌کنید. شما می خواهید به هر قیمتی از این امر اجتناب کنید، یا اینکه مخاطبان هدف شما ممکن است فکر کنند که برند شما در حال سقوط است.
مثل همیشه، فهرست اهداف کسب و کار خود را در دسترس داشته باشید. محتوای تازه به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما فعال و مفید است و ایده های جدید خوانندگان شما را علاقه مند نگه می دارد. از هر ابزار و کانالی که در دسترس است استفاده کنید تا راه‌های جدیدی را برای ایجاد ایده‌ها کشف کنید که برند شما را به سطح بعدی سوق می‌دهد و زمانی که واقعاً در تلاش برای ادامه کار هستید، به توصیه‌های دیگر تولیدکنندگان محتوای موفق گوش دهید. گاهی اوقات لازم است از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و قدم بزنید. انجام یک فعالیت غیرمرتبط می تواند به ذهن ناخودآگاه شما کمک کند تا کار را از زاویه جدیدی تنظیم کند و به آن نزدیک شود.

بنر محتوا بنر محتوا
تولید محتوای متنی تولید محتوای متنی
barcode 2 1024x475 1 barcode 2 1024x475 1
تولید محتوا در سلام تبلیغات تولید محتوا در سلام تبلیغات
تولید محتوای صفحات داخلی تولید محتوای صفحات داخلی

برای ثبت سفارش محتوا با شماره های ذیل تماس بگیرید :

پشتیبانی سلام تبلیغات:

۳۲۲۳۶۴۹۲-۳۲۲۳۶۰۸۷(۰۳۴)

۰۹۹۰۳۰۸۸۸۷۴-۵

 

1273 896 1273 896
1244 791 1244 791
تیم تولید محتوا تیم تولید محتوا
تولید محتوای حرفه ای تولید محتوای حرفه ای
تولید محتوای ارزان تولید محتوای ارزان

مدیر ارشد محتوا: مدیر ارشد محتوا یا CCO مسئول اصلی بازاریابی محتوا برای شرکت است و بر تمامی مراحل بازاریابی از برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی و استراتژی گرفته تا ویرایش، انتشار و تبلیغ نظارت می‌کند. وظیفه اصلی مدیر ارشد محتوا در ساختار تیم تولید محتوا شناسایی اهداف تیم تولید محتوا و تخصیص بهینه منابع (پول و استعداد) برای دستیابی به آن اهداف است. ساختار تیم تولید محتوا به گونه‌ایست که ممکن است مدیر ارشد محتوا در آن به طور مستقیم یا غیرمستفیم با تولیدکنندگان محتوا در تعامل باشد. گاه وظیفه مدیر ارشد محتوا در کنار شناسایی اهداف و منابع، ایجاد رابطه بین بخش خود با شرکت است. گاهی هم مدیر ارشد محتوا خود به طور مستقیم در فرآیند تولید محتوا مداخله می‌کند که البته بزرگی شرکت و تعداد کارکنان آن هم در چگونگی ایفای نقش مدیر ارشد محتوا موثر خواهد بود.
مدیر بازاریابی محتوا: مدیر بازاریابی محتوا در ساختار تیم تولید محتوا درست مانند سردبیر یک روزنامه عمل می‌کند. آن‌ها روزانه مشخص می‌کنند که چه محتواهایی باید انتشار پیدا کنند، آن‌ها هم‌چنین بر روند تولید محتواها نظارت می‌کنند. یکی دیگر از وظایف مدیر بازاریابی محتوا در ساختار تیم تولید محتوا هدایت کمپین‌های بازاریابی است. مدیر بازاریابی محتوا با استفاده از استراتژی شرکت تقویم محتوا را تهیه می‌کند. تقویم محتوا شامل تعیین محتواهای لازم، مشخص کردن تولیدکنندگان هر محتوای خاص، زمان‌بندی و تعیین ضرب‌الاجل (ددلاین) برای کار و به صورت کلی اهداف خرد و کلان برای هر قسمت از محتوا است. مدیر تولید محتوا در بسیاری از موارد در فرآیند ویرایش محتوا به طور مستقیم نقش ایفا می‌کند و هم‌چنین مسئول موفقیت هر قطعه از محتوا است. ساختار تیم تولید محتوا در شرکت‌های کوچک گاه وظایف مدیر ارشد و مدیر بازاریابی محتوا را با هم ادغام می‌کند به صورتی که برای هر کدام از این دو نقش تنها یک نفر معین می‌شود.
متخصص استراتژی محتوا: ساختار تیم تولید محتوا مانند هر ساختار دیگری نیاز به استراتژی دارد. استراتژیست محتوا مسئول تعیین مسیر عملی توسعه تیم محتوا است. استراتژیست باید داده‌های مختلفی را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس آن‌ها مشخص کند که ساختار تیم تولید محتوا چگونه می‌تواند به صورت عملی توسعه پیدا کند. متخصص استراتژی محتوا باید بداند که مخاطب به دنبال چه محتوایی است؟ خلا‌های محتوایی در بازار فعلی کدام‌اند؟ رقبا با چه ابزارهایی توانسته‌اند نتیجه بگیرند؟ ضعف‌های رقبا چیست؟ و امروزه چه ابزارهایی می‌تواند به توسعه اهداف و عملکرد شرکت کمک کند. استراتژیست محتوا معمولا نقشی کلیدی در فرآیند سئو ایفا می‌کند و فرصت‌هایی را برای بالا آمدن صفحه‌ شرکت در موتورهای جستجو شناسایی می‌کند. ساختار تیم تولید محتوا به این استراتژیست‌ها نیاز مبرمی دارد. آن‌ها در کنار مدیر بازاریابی محتوا و تولیدکنندگان محتوا به پیشبرد اهداف شرکت کمک می‌رسانند.
تولیدکنندگان محتوا: تولیدکنندگان محتوا مانند ستون فقرات در ساختار تیم تولید محتوا هستند. آن‌ها هستند که کلمات را می‌نویسند، اینفوگرافیک‌ها را ترسیم می‌کنند و ویدئوهای لازم برای کسب‌و‌کار شما را تولید می‌کنند. بسته به استراتژی شرکت ساختار تیم تولید محتوا ممکن است از عکاسان، طراحان گرافیک، نویسندگان و کپی‌رایترها، تولیدکنندگان ویدئو و پادکست تشکیل شده باشد. برخی از شرکت‌ها یک تیم تولید محتوای داخلی استخدام می‌کنند اما بسیاری از شرکت‌های دیگر تولید محتوا را برون‌سپاری می کنند و با پیمان‌کاران خارجی کار می‌کنند.
ویراستاران محتوا: وظیفه اصلی ویراستاران محتوا در ساختار تیم تولید محتوا بررسی هر محتوا پیش از انتشار است. ویراستاران محتوا باید مطمئن باشند که هر محتوای تولید شده از خطاهای فنی و نگارشی عاری است و مطابق با کیفیت و استانداردهای شرکت است. روند ویرایش برای هر کدام از محتواهای تولیدی تفاوت می‌کند. ویراستاران متن غلط‌های املایی و دستوری را اصلاح می‌کنند در حالی‌که ویراستاران پادکست ممکن است مجبور شوند آهنگ‌ها‌ و نحوه اتصال کلام و موسیقی را در پادکست‌ها ویرایش کنند. ساختار تیم تولید محتوا بی‌شک به ویراستاران محتوا نیاز دارد، آن‌ها به شما تضمین می‌دهند که استانداردهایتان پایین نمی‌آید و مخاطب در مواجهه با محتوای تولیدی بیشترین و مناسب‌ترین بازخورد را خواهد داشت.
ناشران: ناشران هم یکی از اجزای ساختار تیم تولید محتوا هستند. ناشران باید محتواهای تولیدی را در معرض عموم قرار دهند. ناشر پس از ویرایش کامل محتوا و تایید آن، محتوا را در پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند وردپرس، اپل‌میوزیک، یوتیوب و … انتشار می‌دهد. ناشر هم‌چنین باید متاتگ‌های قطعه را به گونه‌ای ویرایش کند که موتورهای جستجو بتوانند بالقوه به اطلاعات لازم در ارتباط با محتوا دست پیدا کنند. ناشران در هنگام انتشار متن‌ها پیوندهای داخلی و خارجی را به متن اضافه می‌کنند و از این طریق جایگاه متن در جستجوی اینترنتی را ارتقا می‌دهند. ساختار تیم تولید محتوا به ناشرانی قوی و کارآزموده نیاز دارد، اگر کار شما به درستی انتشار پیدا نکند ممکن است زحمات و سرمایه‌های شما هدر رود.
متخصصان رسانه‌های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی جزء لاینفک زندگی هرروزه افراد در جامعه هستند. ساختار تیم تولید محتوا باید از متخصصان رسانه‌های اجتماعی به گونه‌ای استفاده کند که بتواند ارتباط با مشتریان و اهداف شرکت را بهینه کند. متخصصان رسانه‌های اجتماعی افرادی هستند که با ترفند و شگردهای بالا آمدن مطلب در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره آشنا هستند و می‌توانند از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعیین نحوه نمایش محتواها در شبکه‌های اجتماعی، بازدهی کار را افزایش دهند. ساختار تیم تولید محتوا به متخصصان رسانه‌های اجتماعی نیازی وافر دارد، یکی از وظایف این متخصصان پاسخ به سوآلات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی است که در تعامل و ایجاد تصویر مثبت از کسب‌و‌کار نقش فزاینده‌ای دارد.
متخصصان توسعه: در ساختار تیم تولید محتوای شما لازم نیست تمامی محتواهای تولیدی صرفا در صفحات شخصی شرکت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود. در بسیاری از اوقات انتشار محتواهای تولیدی شما در صفحات دیگر می‌تواند به اعتبار و ارتقای برند کار شما و هم‌چنین افزایش دایره مخاطبان آن کمک کند. متخصصان توسعه چنین وظیفه‌ای را در ساختار تیم تولید محتوا ایفا می‌کنند. آن‌ها برد و دامنه محتواهای شما را افزایش می‌دهند و ازین طریق به افزایش بازدهی بازاریابی شما کمک می‌کنند.
متخصصان فنی: مهارت‌های فنی با گسترش زندگی دیجیتال هر روزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. اگر شما محتوایی تولید کنید که در تمامی اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها به دلایل فنی مشکل پیدا کند، زمان و سرمایه‌هایتان تلف خواهد شد. در شرکت‌های بزرگ متخصصان فنی در بخشی جداگانه فعالیت می‌کنند اما در شرکت‌های کوچک می‌توانند بخشی از ساختار تیم تولید محتوا باشند. استفاده از متخصصان فنی یا حداقل شخصی که در هنگام بروز مشکلات فنی به دادتان برسد بخشی از بهینه‌سازی ساختار تیم تولید محتوا است.
معرفی ابزارهای مدیریت تیم تولید محتوا
ابزارها و نرم‌افزارهای گوناگونی برای مدیریت ساختار تیم تولید محتوا وجود دارند. این ابزارها به تقویت تیم بازاریابی دیجیتال شما کمک می‌کنند. استفاده از ابزارهای اشتباه می‌تواند موجب افزایش کاستی‌ها و ناهماهنگی‌ها و کاهش بازدهی کار شود. بنابراین ما در این‌جا به ویژگی‌های ابزارهای مدیریت تیم تولید محتوا اشاره می‌کنیم. هر ابزاری که شما انتخاب می‌کنید باید یک بخش تقویم محتوا و برنامه‌ریزی قوی داشته باشد. این تقویم به بهینه‌سازی ساختار تیم تولید محتوا کمک شایانی خواهد کرد. شما باید بتوانید تمام محتوای خود را برای وبلاگ، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه ایمیل و کمپین‌های کسب‌و‌کار خود در یک نقطه مشاهده و برای آن برنامه‌ریزی کنید. از این طریق می‌توانید فورا به آن‌چه که برای افزایش عملکرد ساختار تیم تولید محتوا به آن نیاز دارید دسترسی پیدا کنید. ابزار مورد استفاده شما باید بتواند مختصات نویسنده و وظایف آن را در یک نقطه مشخص نمایش دهد. شما از این طریق می‌توانید بدون صرف زمان و انرژی اضافی برای زدن ایمیل در هر مورد، محتوا و وظایف را در یک نقطه مدیریت و ازین طریق ساختار تیم تولید محتوا را منسجم‌تر کنید. ابزار مورد استفاده شما باید بتواند محتوا را برای سئو مناسب (بالا آمدن از طریق جستجوی اینترنتی) و هم‌چنین بخش نظرات مدیریت کند. 
چگونه تیم تولید محتوا تشکیل دهیم؟
هم‌چنان که دیدیم تیم تولید محتوا نقش بسزایی در بازایابی کسب‌و‌کار شما ایفا خواهد کرد. ما در مطلب بالا مباحث مهمی را درباره مهم‌ترین نقش‌ها و وظایف مرتبط با ساختار تیم تولید محتوا مطرح کرده‌ایم. شما باید در ابتدا تصوری از اهداف و برآوردی از منابع و امکانات خود برای تشکیل تیم تولید محتوا داشته باشید. اول از همه باید نقش‌های لازم را برای کار خود معین کنید. آیا بیشتر به نویسندگان احتیاج دارید یا عکاسان، آیا بهتر است از طریق ارائه یک پادکست برای کارتان تبلیغ کنید یا شایسته‌تر است که مطالب خود را در دیگر وب‌سایت‌ها منتشر کنید. ساختار تیم تولید محتوا بر اساس نقشه راه و منابع موجود شما معین می‌شود. در ابتدا باید مشخص کنید چه نقش‌هایی در اولویت هستند و سپس شیوه کار با هر کدام را معین کنید. آیا می‌خواهید تولیدکنندگان محتوا را استخدام کنید یا می‌خواهید آن را به فریلنسر‌هایی در بیرون از شرکت ارجاع بدهید. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سود و بازدهی شرکت از روش دوم استفاده می‌کنند. به هر صورت باید ببینید که کدام روش و ساختار بیشتر در راستای اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شماست. اکنون شما اطلاعات مفیدی از ساختار تیم تولید محتوا در دست دارید. پس برای بهبود کسب‌و‌کار خود از طریق ایجاد یک تیم تولید محتوا از همین حالا آغاز کنید.

تیم تولید محتوا

هر شرکتی بنابر نیازها و امکانات خود، از ساختار تیم تولید محتوای خاص خود بهره می‌برد. هیچ دو تیم بازاریابی محتوایی شبیه به هم نیستند. شما باید در ابتدا ببینید که چه منابع و مهارت‌هایی در اختیار دارید و در نهایت چه اهدافی را دنبال می‌کنید. ساختار تیم تولید محتوا در برخی از شرکت‌ها از ده‌ها نویسنده و ویراستار تشکیل شده است، در حالی که در برخی از دیگر شرکت‌ها فقط با یک نویسنده و یک ویراستار سر و کار داریم. در برخی از شرکت‌ها ساختار تیم تولید محتوا از متخصصان سئو تشکیل شده است. برخی از سازمان‌ها نیز با یک مدیر بازاریابی کار می‌کنند که کارهای مربوط به تولید محتوا و سفارش تولید محتوا را برون‌سپاری می‌کند به این معنا که ساختار تیم تولید محتوا از یک مدیر در داخل شرکت و افرادی بیرون از آن تشکیل شده است. برای شناسایی ساختار تیم تولید محتوای مناسب در ابتدا باید درکی از وظایف این تیم، ویژگی‌های آن و نقش‌های مختلف در آن داشته باشیم و هم‌چنین با ابزارهای مدیریت تیم تولید محتوا و چگونگی تشکیل آن آشنا باشیم. ما در این مطلب مباحثی درباره هر کدام از این عناوین ارائه می‌کنیم تا بتواند پاسخگوی سوالات شما در ارتباط با ساختار تیم تولید محتوا باشد.
وظایف تیم تولید محتوا چیست؟
وظیفه اصلی تیم تولید محتوا افزایش بازدهی استراتژی بازاریابی شماست. ساختار تیم تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که بتواند بیشترین تعامل را با مشتریان بالقوه شما ایجاد کند. این تیم باید بتواند استراتژی تولید محتوا را در شرکت به‌درستی پیاده‌سازی کند. ساختار تیم تولید محتوا در واقع به طور غیرمستقیم برای کالا یا خدمات شرکت شما تبلیغ می‌کند. شما هم احتمالا روزانه در حال کار با کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه‌تان، در معرض حجم عظیمی از آگهی‌های مستقیم قرار می‌گیرید که خیلی از اوقات خسته‌تان می‌کند. ساختار تیم تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که بتواند ظریف‌تر از این تبلیغ‌های مستقیم عمل کند. برای تبلیغ کالا یا خدمات‌‌تان لازم نیست حتما آن را به طور مستقیم در چشم مشتریان خود فرو کنید. تیم تولید محتوا راه‌های نوین و بهینه‌ای در راستای استراتژی بازاریابی به شما ارائه خواهد کرد. یکی دیگر از اهداف ساختار تیم تولید محتوا،‌ بالا آوردن وب‌سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل است. ساختار تیم تولید محتوا باید از اصولی تبعیت کند که بتواند مشتریان را به سهولت به کالا یا خدمات شما متصل کند. فراموش نکنید که امروزه بیشتر اشخاص نیازهای خود را از طریق جستجوی اینترنتی دنبال می‌کنند. تیم تولید محتوا با رعایت اصولی خاص در تولید محتوا موجب بالا آمدن صفحه کسب‌و‌کار شما در جستجوی اینترنتی خواهد شد. به صورت کلی ساختار تیم تولید محتوا باید به نحوی طراحی شود که بتواند اولا صفحه کسب‌و‌کار شما را در جستجوی اینترنتی بالا بیاورد، هم‌چنین راه‌هایی برای تعامل مناسب با مشتریان و تبلیغ‌ غیرمستقیم اما هدفمند فراهم آورد.
ویژگی‌های یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای
همان‌طور که پیش‌تر گفتیم ساختار تیم تولید محتوا بنا بر امکانات، منابع و نیازهای شرکت متفاوت خواهد بود. اما شما برای کسب‌و‌کار خود از هر ساختار تیم تولید محتوایی هم که استفاده کنید باز هم ویژگی‌های مشترکی را می‌توان برای هر تیم تولید محتوا فهرست کرد. ساختار تیم تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که بتواند زمان را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند. برای به‌روز ماندن در بازار باید سریع اما نه دستپاچه عمل کرد. ساختار تیم تولید محتوا باید امکان یک زمان‌بندی مناسب برای به‌روزرسانی را فراهم آورد و از مدیریت و برنامه‌ریزی محتوا بیشترین بهره را ببرد. مهارت‌های اعضا یکی دیگر ویژگی‌های هر تیم تولید محتوای حرفه‌ای است. مهارت‌های نگارشی، صوتی و تصویری باید درون یک ساختار تیم تولید محتوای مناسب، اهداف بازاریابی شرکت شما را به بهترین نحو برآورده کنند. پس بهترین تیم تولید محتوا تیمی است که هم تمامی مهارت‌های لازم برای کسب‌و‌کار شما را در خود گرد آورده باشد و هم به نحوی هماهنگ شده باشد که با بهترین برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بتواند نیازهای استراتژی تبلیغاتی شرکت را برآورده کند.
نقش‌های مختلف در یک تیم تولید محتوا و وظایف هر یک از آنان ساختار تیم تولید محتوا نقش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام وظایف خاص خود را اجرا می‌کنند و همگی در کنار هم در راستای اهداف کلی تیم تولید محتوا تلاش می‌کنند. در این بخش ما فهرستی از نقش‌های مختلف در یک تیم تولید محتوا و وظایف هر یک از آنان فراهم آورده‌ایم.

0 نمودار 0 نمودار
Content marketing Content marketing
2831 619 2831 619
1278 1278
1245 1245
002Blog StockImages Content6 002Blog StockImages Content6
helloads.ir helloads.ir

هزینه تولید محتوا به عوامل مختلفی وابسته است و موضوع محتوا، نوع محتوا و تعداد محتوا در تعیین دقیق هزینه تاثیرگذار است. به عنوان مثال، هزینه تولید مقاله در سلام تبلیغات از ۱۰.۰۰۰ تومان تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان متغییر است. اینکه محتوای شما چند کلمه داشته باشد و در چه حوزه‌ای نگاشته شود از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این قیمت است