موشن تبلیغاتی
از فیلمهای کلاسیک هالیوود گرفته تا محتوای پیشرفته اینستاگرام، خلاقان برای دههها از موشن تبلیغاتی برای روایت داستان استفاده کردهاند. اما چگونه از انیمیشن موشن تبلیغاتیاستفاده می شود، تاریخچه آن چیست و چگونه شروع به ساخت آن می کنید؟
موشن تبلیغاتی راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و عمق بخشیدن به داستان و خصوصا تاثیرگذار بر تبلیغات و بازاریابی است. موشن تبلیغاتی همراه با موسیقی و جلوه های موثر می توانند به ما پیام بدهند. ما از آنها برای ایجاد تبلیغات، دنباله عنوان برای فیلم ها، ویدیوهای توضیح دهنده و به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنیم.
در طول چند سال گذشته، انیماتورها و بازاریابی ویدیویی حرفهای با تبلیغ برندها و اهداف، و توضیح محصولات، جایگاه جدیدی برای خود ایجاد کردهاند. موجی از ویدیوهای متحرکی که آنها به طور جمعی تولید و در بسترهایی مانند YouTube،Vimeo و صفحات فرود استارتاپ ها آپلود شده اند، و ما آن ها را تحت عنوان «موشن گرافیک» می شناسیم. با توجه به اینکه ویدیو یکی از مؤثرترین راهها برای انتقال سریع اطلاعات است ، اکنون موشن تبلیغاتی در فهرست اولویتهای سازمانها قرار دارد که قادر به جذب مشتریان یا جذب سرمایه گذاران هستند
موشن تبلیغاتی چیست؟
فهرست مطالب
موشن تبلیغاتی به طراحی گرافیک متحرک اشاره دارد. آنها قطعاتی از انیمیشن یا فیلم دیجیتال هستند که توهم حرکت را ایجاد می کنند. طراحان گرافیک معمولاً آنها را با صدا برای پروژه های چند رسانه ای ترکیب می کنند. موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. موشن تبلیغاتی را مانند یک کمک بصری در نظر بگیرید.
توضیح برخی ایده ها (مخصوصاً ایده های بزرگ و انتزاعی) با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. چند ثانیه موشن تبلیغاتی می تواند همه چیز را کاملاً روشن کند. موشن تبلیغاتی برای ترسیم یا تاکید بر حقایق و نشان دادن نکته ای که می خواهید بیان کنید بهترین هستند. موشن تبلیغاتی زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان سرایی نباشد. موشن گرافیک یک تجربه کوتاه است که نه تنها تجسم داده ها را ارائه می دهد، بلکه یک داستان را نیز بیان می کند. این یک نوع محتوا است که به اشتراک گذاری را تشویق می کند و می تواند به راحتی ویروسی شود و از دیده شدن نام تجاری شما اطمینان حاصل کند. اما برای رسیدن به تعامل، موشن تبلیغاتی باید به خوبی اجرا شود. یک موشن گرافیک سطح بالا علاوه بر انیمیشن، عناصر بسیاری مانند موسیقی، صداگذاری و جلوه های صوتی را با هم ترکیب می کند.
سال ۱۴۰۳ | سال تبلیغات کسب و کار و مشاغل در کرمان | با ساخت یک موشن تبلیغاتی در ذهن ها ماندگار شوید
بر اساس گزارش سیسکو، تا سال ۲۰۲۵، ۹۲ درصد از کل ترافیک اینترنت بازدیدهای ویدیویی خواهد بود. میتوان فرض کرد که بسیاری از آنها ویدیوهای بازاریابی محتوا خواهند بود که با هدف جذب مخاطبان و جذاب کردن آنها برای انجام یک اقدام یا خرید صورت می گیرد. همچنین می توان تصور کرد که بسیاری از این ویدیوها موشن تبلیغاتی هستند.
بنابراین، چرا «موشن تبلیغاتی» و «ویدئو» به عنوان اصطلاحاتی گاهی متمایز و گاهی قابل تعویض استفاده میشوند؟ چگونه انتخاب می کنید که کدام نوع ویدیو (یا موشن گرافیک) برای شما مناسب است؟ و چگونه می توانید یکی را ایجاد کنید که مخاطب شما را درگیر کند و به اهداف شما دست یابد؟.
تاریخچه موشن تبلیغاتی
آیا می دانستید که اولین نمونه های انیمیشن به دوران باستان باز می گردد؟ شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از نقاشی های غار پارینه سنگی با حرکت در ذهن ایجاد شده اند. این مثال اولیه نشان می دهد که در حالی که بسیاری از چیزها در طول اعصار تغییر کرده اند، عشق انسان به داستان سرایی بصری باقی مانده است. از نقاشی های سوسو زننده غار در ۳۰۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح. از پراکسینوسکوپ در سال ۱۸۸۸ تا روتوسکوپ در سال ۱۹۱۷، تکنیک های انیمیشن قطعا راه زیادی را طی کرده اند. امروزه حتی می توانیم با عناصر طراحی گرافیک متحرک در واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده تعامل داشته باشیم! ویدیوهای موشن تبلیغاتی به طور قابل توجهی برای بهتر شدن پیشرفت کرده اند.
ویژگی های موشن تبلیغاتی
الف. موشن تبلیغاتی به ایجاد یک نقطه یا هدایت به یک عمل کمک میکنند
موشن تبلیغاتی معمولاً حداقل دارای متن متحرک هستند. آنها همچنین می توانند موسیقی مناسب نوع کسب و کار، صداگذاری، و سایر اشکال متحرک و موارد دیگر داشته باشند. این ویدیوها با توسل به احساسات و نیازهای انسانی، با موفقیت بر یک نکته تأکید میکنند یا یک عمل خاص را انجام میدهند.
ب. موشن تبلیغاتی درک محتوا را آسان تر می کند
از نمودارها گرفته تا نمودارهای میلهای، جدولهای زمانی، یا حتی مفاهیم انتزاعی، ناملموس، موشن گرافیک، درک مفهوم یک موقعیت را برای ما آسان میکنند.
ج. موشن تبلیغاتی وقت کمی را از بیننده می گیرد.
اکثر موشن گرافیک ها کوتاه هستند. بنابراین بینندگان می توانند تنها بنشینند، استراحت کنند و یک موشن تبلیغاتی را تماشا کنند تا در مدت زمان کوتاهی چیزی یاد بگیرند یا بفهمند.
د. موشن تبلیغاتی به راحتی قابل استفاده مجدد هستند
یک موشن تبلیغاتی میتواند به قطعات کوچکتر بریده شود. و از هر بخش آن در تبلیغات همان کسب و کار استفاده نمود.
تفاوت بین انیمیشن و موشن تبلیغاتی چیست؟
موشن تبلیغاتی نوعی انیمیشن است که حرکت را توصیف میکند، انیمیشن یک اصطلاح کلی برای کل زمینه تصاویر متحرک از جمله کارتون و نقاشی و … است.
سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. ظاهر موشن گرافیک می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.
آنچه که موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن ها (حداقل از نظر ویدیوهای بازاریابی) جدا می کند، محتوا است. موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است. در مقابل، انیمیشن به عنوان یک فرم هنری خاص بیشتر بر روی جلوههای سینمایی و تکنیکهای داستانگویی تمرکز میکند تا یک روایت را بسازد در واقع، انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری زنده کند.
تولید موشن تبلیغاتی معمولا راحت تر است. این یک شکل کمتر پیچیده از انیمیشن است.
انواع موشن تبلیغاتی
انواع مختلفی از موشن تبلیغاتی وجود دارد. بیایید به انواع محبوب موشن گرافیک نگاه کنیم.
۱. موشن های توضیح دهنده
موشن گرافیک های توضیح دهنده برای توضیح همه چیز از نحوه عملکرد سیستم های آنها گرفته تا فرآیندها و محصولات استفاده می شود. موشن گرافیک همچنین می توانند مفاهیم را توضیح دهند و آگاهی ایجاد کنند.
۲. موشن های رابط کاربری
از موشن گرافیک می توان برای ایجاد نمونه های اولیه انیمیشن (واسط کاربری) استفاده کرد. رابط کاربری به مجموعهای از صفحهها، صفحات و عناصر بصری مانند دکمهها یا نمادها اشاره دارد که یک برنامه یا یک وبسایت را تشکیل می دهند.
۳. موشن های نمادین
طراحان گرافیک متحرک همچنین میتوانند عناصری مانند آیکونهای موجود در وبسایت، ویدیو و موارد دیگر را متحرک کنند. این عناصر منفرد مانند نمادها، انیمیشنهای خطوط و موارد دیگر بهعنوان الگوهای آنلاین برای طراحان در دسترس هستند. آنها به سادگی می توانند بکار گرفته شوند و در فیلم ها و سایر ویژگی های خود دوباره استفاده کنند.
۴. لوگوها
موشن هایی که قبل از شروع ویدیو جالب میبینید.این سکانس های لوگو انیمیشن های گرافیکی حرکتی هستند. موشن گرافیک به طراحی لوگوی شما شخصیت می بخشد و به عنوان یکی از محبوبترین نشانوارههای گرافیکی متحرک به شمار می رود که روزانه به آن نگاه میکنیم.
۵. فیلم های کوتاه
در حالی که آنها معمولاً با استفاده از تکنیک های مختلف انیمیشن فیلم های کوتاه انیمیشن می سازند، موشن گرافیک نیز بخشی از این فرآیند است. مزیت استفاده از موشن گرافیک در فیلم های کوتاه این است که به ایجاد و ورود به دنیایی کاملاً تخیلی کمک می کند. شما می توانید با استفاده از انیمیشن های گرافیکی حرکتی، نمایشی بصری از احساسات، احساسات و سایر مقادیر ناملموس ایجاد کنید.
۶. اینفوگرافیک
موشن گرافیک ها می توانند با ارائه، نمودارها و موارد دیگر باعث می شود کار شما حرفه ای تر و پیچیده تر به نظر برسد. ایجاد انیمیشن برای اینفوگرافیک های تعاملی می تواند برای یک تجربه جذاب کلیدی باشد.
اهمیت موشن گرافیک در تبلیغات
موشن گرافیک نوعی انیمیشن است که حرکت را توصیف میکند، انیمیشن یک اصطلاح کلی برای کل زمینه تصاویر متحرک از جمله کارتون و نقاشی و … است.
سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. ظاهر موشن گرافیک می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.
آنچه که موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن ها (حداقل از نظر ویدیوهای بازاریابی) جدا می کند، محتوا است. موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است. در مقابل، انیمیشن به عنوان یک فرم هنری خاص بیشتر بر روی جلوههای سینمایی و تکنیکهای داستانگویی تمرکز میکند تا یک روایت را بسازد در واقع، انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری زنده کند.
تولید موشن گرافیک معمولا راحت تر است. این یک شکل کمتر پیچیده از انیمیشن است.
هزینه موشن تبلیغاتی چقدر است؟
آیا می دانید قیمت موشن تبلیغاتی چگونه است؟ عوامل متعددی بر میزان پرداختی بابت موشن تبلیغاتی تأثیر می گذارد.
اعتبار بازار: افراد حرفهای و استودیوهایی که برای مدت طولانی در بازار حضور داشتهاند، اعتبار دارند و میتوانند هزینه بیشتری دریافت کنند. این ممکن است گزینه خوبی باشد که به دنبال خدمات شرکت های کوچکی باشید که مجموعه خوبی از پروژه های انجام شده را دارند.
نرخ روزانه/ساعتی: دو نوع شارژ برای خدمات موشن گرافیک وجود دارد: نرخ روزانه یا ساعتی. قیمتهایی را که شرکتها و حرفهایها میگیرند بررسی کنید و نوعی را انتخاب کنید که بهترین هزینه-منفعت را ایجاد میکند.<br>
سطح دشواری: هرچه تولید پروژه سختتر باشد، گرانتر خواهد بود. این نوع قیمت گذاری در هر بازاری رایج است و در موشن گرافیک متفاوت نیست. بهترین راه حل ممکن است جستجوی محصولات ساده تر اما با کیفیت بالا با هدف هزینه کمتر باشد.
زمان اجرا: قیمت موشن تبلیغاتی نیز با توجه به مدت زمان محتوای نهایی تغییر می کند. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، چیز کوتاه تری را انتخاب کنید. حتی با تولیدات کوچکتر می توانید نتایج عالی به دست آورید.