پیامک تبلیغاتی
آنچه در ادامه خواهید آموخت :
تعریف پیامک تبلیغاتی
فهرست مطالب
- تعریف پیامک تبلیغاتی
- چرا تبلیغات پیامکی مهم است؟
- چه کسانی از پیامک تبلیغاتی استفاده می کنند؟
- تاریخچه پیامک تبلیغاتی
- محاسن پیامک تبلیغاتی
- تفاوت ارسال پیامک با پنل سلام تبلیغات با سایر پنل ها
- معایب ارسال پیامک تبلیغاتی
- پیامک تبلیغاتی : یک راه تبلیغاتی ارزان و تاثیرگذار
- کاربردها و موارد استفاده ارسال پیامک تبلیغاتی
- دسته بندی مخاطبین در هنگام ارسال پیامک انبوه
- نتیجه گیری
پیامک تبلیغاتی، تبلیغ محصولات و خدمات از طریق تلفن همراه است. شرکت ها با کمک خدمات پیام کوتاه انبوه اطلاعات کوتاهی را برای مشترکین در سراسر جهان ارسال می کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهند و به مخاطبان حس اعتماد و اطمینان را بدهند.
چرا تبلیغات پیامکی مهم است؟
۱.تعامل بالا را تشویق می کند. مردم ۸۰ بار در روز تلفن همراه را چک می کنند . پیامک تبلیغاتی نرخ بازده فوق العاده ای را نشان می دهد که به شرکت ها، کسب و کارها و مشاغل اجازه می دهد آگاهی از برند خود را افزایش دهند و پیشنهادات خود را به طور موثر در بین مشتریان با شانس بیشتری برای جلب توجه قرار دهند.
۲.گستره جهانی دارد. سرویسهای پیامک تبلیغاتیمیتوانند پیام یک کسبوکار را در سراسر جهان به هر شخصی که از تلفن همراه استفاده میکند، برساند. از آنجایی که پنج میلیارد نفر ارتباط تلفن همراه دارند ، پیامک تبلیغاتی می تواند نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما داشته باشد.
۳.فرصت هایی را برای مشاغل محلی باز می کند. بازاریابان می توانند پیامک تبلیغاتی را در یک منطقه جغرافیایی خاص هدف قرار دهند – این کمپین های پیامک تبلیغاتی را به ابزاری قدرتمند برای استفاده محلی تبدیل می کند. تبلیغات پیامکی به شرکتهای محلی اجازه میدهد تا پیشنهادات حساس به زمان را برای مشتریان ارسال کنند که میتوانند در هر زمان از آن استفاده کنند.
۴.ایجاد آن سریع است. در صورت داشتن شماره تلفن مشترکین می توانید در عرض چند دقیقه یک کمپین پیامکی برای تبلیغات ایجاد کنید (توجه داشته باشید که برای ارسال کمپین های پیامک تبلیغاتی لازم نیست آدرس ایمیل آنها را داشته باشید).
۵. با سایر کانال های بازاریابی کار می کند.
پیامک تبلیغاتی در ارتباط با بازاریابی ایمیلی و اعلانهای فشار وب بهترین عملکرد را دارد . بازاریابان اغلب از پیامک تبلیغاتی به عنوان مکمل کمپین های بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر ایمیلی باز نشده باشد، پیامک تبلیغاتی می تواند این پیام را روی تلفن همراه ارسال کند.
با انتخاب خدمات مناسب با قیمت های مناسب می توانید درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
چه کسانی از پیامک تبلیغاتی استفاده می کنند؟
پیامک تبلیغاتی در حال تبدیل شدن به ابزار مورد علاقه برای همه مشاغل است. دلایل بسیار ساده است. از آنجایی که پیامک در همه تلفن های همراه بدون توجه به اتصال به اینترنت دریافت می شود، بالاترین نرخ باز شدن؛ یعنی ۹۸ درصد را دارد. از این رو برای هر کسب و کاری که مجبور است روزانه با مشتریان تعامل داشته باشد، یک انتخاب ایده آل است. اکنون این سوال مطرح می شود که چه کسی از پیامک تبلیغاتی استفاده می کند؟
پیامک تبلیغاتی توسط تمام شرکت های بزرگ مانند مکدونالد، برگرکینگ، آمازون و بسیاری دیگر گنجانده شده است. حتی استارت آپ های کوچک نیز این حالت را برای برقراری ارتباط با مشتریان ترجیح می دهند. از آنجایی که اطلاعات تنها در چند ثانیه منتقل می شود و به طیف وسیعی از مخاطبان می رسد، بهترین و مناسب ترین روش برای برقراری ارتباط است
برای فروش دو برابر پیامک ارسال کنید!
کالاهای خود را تبلیغ کنید، مشتریان را در مورد پیشنهادات انحصاری آگاه کنید و با ارسال پیامک های پیامکی منظم دسترسی مشتریان خود و درآمد را افزایش دهید.
تاریخچه پیامک تبلیغاتی
اساماس که با نام SMS نیز شناخته میشود، به معنای “خدمترسانی پیامکوتاه است” که اولینبار در سال ۱۹۸۵ توسط Friedhelm Hillebrand ایجاد شد. اگر بخواهیم به صورت گذرا، نگاهی به ویژگی ها و تاریخچه پیامک داشته باشیم، بایستی گفت:
اولین بار پیامک توسط افرادی به نامهای Friedhelm Hillebrand و Bernard Ghillebaert به منظور انتقال پیامهای کوتاه بین افراد مختلف، در سال ۱۹۸۴ اختراع و ایجاد شد. با شروع چرخه ویژگی ها و تاریخچه پیامک، ما شاهد پیشرفت آن در سالهای مختلف بودیم که عبارتند از:
سال ۱۹۸۵: در ابتدا برای استفاده مناسب از این قابلیت در گفتگوهای کوتاه و بهرهمندی از پهنای باند در نظر گرفته شده برای آن، پیامک محدودیت ۱۶۰ کاراکتری داشت.
سال ۱۹۹۲: در این سال، اولین پیامک از طریق یک کامپیوتر برای یک موبایل ارسال شد که محتوای آن تبریک کریسمس بود.
سال ۱۹۹۴: از این سال به بعد پیامرسانی بین تلفنهای همراه با کمک SMS آغاز شد.
سال ۱۹۹۸: در این سال شاهد ورود ایموجیها یا شکلکها به پیامهای کوتاه بودیم که اولین بار توسط یک طراحی ژاپنی توسط SMS ارسال شد.
سال ۲۰۰۱: اولین پیام تصویری که توسط یک دوربین گوشی همراه گرفته شده بود، با این پیامک ارسال شد.
سال ۲۰۰۲: اولین پیامک MMS یا تصویری توسط شرکت Sony ericsson ارسال شد.
آنچه در مورد تاریخچه پیامک گفتنی است این که ۱۳ سال بعد از پیامرسانی با تلفنهای همراه، میزان استفاده مردم از این قابلیت به روزانه بیش از ۱ میلیارد پیام می رسد.
۰۹۹۰۳۰۸۸۸۷۵
۳۲۲۳۶۴۹۲- ۳۲۲۳۶۰۸۷(۰۳۴)
محاسن پیامک تبلیغاتی
درک مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی به کسبوکارها اجازه میدهد تا تصمیمات آگاهانهای در مورد استراتژیهای کلی خود بگیرند. این روش بازاریابی راهی مستقیم و تاثیرگذار برای ارتباط با مشتریان است که در مقایسه با روشهای دیگر برتریهای چشمگیری دارد. از مزایای پیامک تبلیغاتی انبوه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
۱- نرخ بالای باز شدن پیامک
تاثیر بازاریابی پیامکی بر کسب و کارها بیش از چیزی است که تصور میکنید. این روش از نرخ باز شدن بسیار بالایی برخوردار است و این باعث میشود تا در مقایسه با روشهای دیگر مانند پستهای رسانههای اجتماعی، بیشتر دیده شود. ممکن است مشتری شما بدون توجه پست اینستاگرامتان از کنار آن عبور کند و در میان میلیونها پستی که هر روز در این شبکه منتشر میشود دیده نشوید؛ اما بدون شک مشتریان شما، در هر رنج سنی که باشند، پیامکهای خود را حداقل باز میکنند. در واقع یکی از اصلیترین مزیت های بازاریابی پیامکی همین باز شدن است. تقریبا ۹۸ درصد پیامکها توسط افراد باز میشوند و این یعنی فرصتی برای دیده شدن. پس از باز شدن پیام فقط کافی است مشتری یک تخفیف یا پیشنهاد خوب را دریافت کند تا نظرش به شما جلب شود.
۲- دسترسی سریع به مشتری
برخلاف کانالهای دیگر بازاریابی که ممکن است ساعتها یا حتی روزها طول بکشد تا مشتری از پیشنهاد شما باخبر شود، اس ام اس فورا به آنها تحویل داده میشود. مثلا تصور کنید میلیونها تومان هزینه بیلبورد تبلیغاتی دادهاید و بخش اعظمی از مشتریان بالقوه شما آن را حتی یک بار هم نمیبینند؛ بنابراین بیلبورد یک روش دسترسی فوری به مخاطب نیست و کاربردهای دیگری دارد؛ اما پیامک این طور نیست، با این ابزار بلافاصله و در کمتر از یک دقیقه پیام شما روی گوشی مخاطب ظاهر میشود.
در میان مزایا و معایب پیامک تبلیغاتی دسترسی فوری به مشتری یکی از مهمترین فاکتورها است. تصور کنید همین امروز محصولات شما شارژ شده است و میخواهید فروش طوفانی خود را شروع کنید. در این حالت فقط کافیست یک متن پیام جذاب آماده کرده و آن را برای مشتریان خود ارسال کنید تا برای بررسی کالاهای جدید به وبسایت یا فروشگاه حضوری شما مراجعه کنند.
۳- مقرون به صرفه
هنگام بررسی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی یکی از مهمترین عوامل برای هر کسبوکاری، برآورد هزینه آن است. وقتی این روش تبلیغاتی را در کنار دیگر کانالهای مارکتینگ بررسی میکنید، متوجه میشوید که به جرأت این روش از تمام روشهای دیگر مقرون به صرفهتر است. اگر قصد دارید از بودجه تبلیغاتی خود بهترین استفاده را بکنید، قطعا ارسال اساماس یک گزینه عالی است. با هزینه نسبتاً کمی که برای هر پیام پرداخت میکنید و همچنین با توجه به اینکه با این هزینه به مخاطبان زیادی دست مییابید، استفاده از این روش بسیار منطقی و به صرفه به نظر میرسد.
۴- تبلیغات هدفمند
اگر به دنبال مشتریان ایدهآل خود هستید، یک نکته در بررسی مزایا و معایب پیامک حتما توجه شما را به خود جلب میکند و آن چیزی نیست جز تبلیغات هدفمند؛ چراکه بازاریابی پیامکی بهترین راهکار برای تحقق این هدف است. در زمان ارسال پیامک میتوانید فیلترهای زیادی را اعمال کنید که شما را بیشتر و بیشتر به مخاطبینتان نزدیک میکند. به طور مثال میتوانید پیامهای خود را فقط برای مردم یک شهر، یا یک منطقه از شهر ارسال کنید؛ در واقع اگر شما یک فروشگاه محلی دارید، این روش برای شما مثل یک معجزه عمل میکند. از طرفی دیگر شما قادرید تا به افرادی که قبلا مشتری شما بودهاند پیامک بزنید. برای این کار فقط کافی است از قبل شماره آنها را ذخیره کرده باشید و حالا با ارسال پیامهایی حاوی تخفیف یا پیشنهادات ویژه، آنها را به خرید مجدد ترغیب کنید.
۵- وفادارسازی مشتریان
یکی از بهترین مزایای بازاریابی پیامکی راهاندازی باشگاه مشتریان است. با این باشگاه میتوانید مشتریان خود را دائمی کرده و همیشه آنها را به خرید دوباره ترغیب کنید. در واقع میتوانید با جمعآوری شماره موبایل آنها یک باشگاه مشتریان کم هزینه راهبیاندازید و هرچند وقت یکبار، با توجه به علاقه آنها برایشان پیشنهاداتی ارزشمند را ارسال کنید. در باشگاه مشتریان شما به اطلاعات مشتری دسترسی دارید و میتوانید سبدهای خرید او را ذخیره کنید. بنابراین به راحتی متوجه میشوید که هر مشتری شما به چیزهایی بیشتر علاقه دارد.
بهاینترتیب میتوانید روی کالاهای مورد علاقهاش تخفیفهای منحصربهفرد بگذارید و آن تخفیف را به اطلاع او برسانید. علاوهبراین، با ارائه امتیازات ویژه به اعضا باشگاه خود میتوانید تعاملتان را با آنها روزبهروز بهتر کنید و در راستای وفادارسازی آنها تلاش کنید. این مورد از پراهمیتترین فاکتورهایی است که باید در بررسی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی مد نظرتان قرار دهید.
۶- راه اندازی آسان
برخلاف کمپینهای بازاریابی پیچیده که ممکن است نیاز به برنامهریزی، طراحی یا هماهنگی گسترده داشته باشند، بازاریابی پیامکی را میتوان به سادگی تنها با خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل اجرا کرد. راهاندازی یک کمپین پیامکی معمولا فقط شامل نوشتن پیامهای مختصر و ترغیبکننده است که باید برای گروه مشخص شدهای از مشتریان ارسال شود. کار با پلتفرمها و پنل های ارسال پیامک بسیار راحت است و با چند کلیک انجام میشود و نیازی به داشتن دانش خاصی ندارد. بنابراین در لیست مزایا و معایب بازاریابی پیامکی یکی از درخشانترین مزایا، همین سادگی انجام کار است.
۷- پیام های کوتاه در زمان واقعی ارسال می شوند.
ماهیت پیامک تبلیغاتی به گونهای است که به صورت آنی ارسال و دریافت میشود و شما میتوانید به منظور اطلاعرسانی درباره رویدادها، اخبار و ارائه پیشنهادات، پیام مورد نظر خود را آماده و سریعا ارسال کنید. برای مثال اگر دارای کسب و کاری مانند کافی شاپ هستید میتوانید در روزهای سرد زمستان برای مشتریان وفادار خود پیامک ارسال کرده و با ارائه تخفیف آنها را به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید. بر اساس آمارهای به دست آماده میتوان گفت افراد پیامهای کوتاه خود را طی چند دقیقه پس از ارسال از سوی فرستنده باز میکنند و بر این اساس میتوان نتیجه گرفت SMS یکی از بهترین روشها برای انتقال سریع پیام به مخاطبان است.
۸- قابل شخصی سازی
اس ام اس یک شکل صمیمی ارتباط با مخاطبان است و شما میتوانید پیام خود را بر اساس اهداف، سلیقه، استراتژیهای بازاریابی شرکت و مواردی از این دست قبیل برای مشتریانتان ارسال کنید؛ جالب است بدانید بر اساس گزارش Twilio’s State of Customer Engagement که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، حدود ۹۸٪ از کسبوکارها معتقد هستند که شخصی سازی موجب افزایش تعامل مشتری میشود و ۸۳٪ از مشتریان (مصرفکنندگان) نیز با این موضوع موافق هستند. با توجه به این آمار، میتوان دریافت پیامک یک کانال ارتباطی عالی برای بازاریابی است. لازم به ذکر است، به منظور استفاده حداکثری از بازاریابی پیامکی، حتما به خواسته های مشتریان خود احترام بگذارید تا مطمئن شوید پیام های تبلیغاتی شما باعث ایجاد مزاحمت برای آنها نمیشوند.
تفاوت ارسال پیامک با پنل سلام تبلیغات با سایر پنل ها
با توجه به محاسنی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی بیان شد؛ برخی از کسب و کارها و مدیران مشاغل نسبت به ارسال این گونه تبلیغات تردید داشته و حس خوبی به آن ندارند. ولی بایستی این را گفت که «سلام تبلیغات» می تواند این تردید و عدم اطمینان را برطرف نماید. تیم سلام تبلیغات علاوه بر ارسال سریع سفارشات ثبت شده؛ در پایان ارسال ها گزارشی کتبی و کامل مبنی بر تعداد ارسال های موفق، ناموفق، رسیده به گوشی و … در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
همچنین در «سلام تبلیغات» ارسال ها به دو صورت معمولی و ویژه (با قابلیت رد بلک لیست) انجام می دهد و با توجه به نیاز شما مدیران محترم کسب و کار و مشاغل راهنمایی های لازم را با توجه به دسته بندی مخاطبینی که پیام شما را دریافت می کنند، خدمت شما ارائه خواهند داد.
معایب ارسال پیامک تبلیغاتی
برشمردن مزایا و معایب بازاریابی پیامکی در کنار هم معنا دارد؛ اینکه فقط به مزایای آن توجه کنید اصلا کار درستی نیست. در واقع در نظر گرفتن معایب بازاریابی پیامکی برای داشتن درک جامعی از چالشهای احتمالی مرتبط با این استراتژی بسیار مهم است. با در نظر گرفتن محدودیتها و مشکلات احتمالی، شما میتوانید تصمیمات آگاهانهتری بگیرید و استراتژیهایی را برای کاهش یا غلبه بر این موانع تدوین کنید. علاوهبراین، ارزیابی معایب به شما اجازه میدهد تا مناسب بودن این شیوه از بازاریابی را برای کسب و کارتان بسنجید و با چشمان بازتری به سراغ آن بروید؛ بنابراین به موارد زیر توجه کنید.
۱- کوتاه بودن طول پیام
محدودیت طول پیام در این شیوه از بازاریابی میتواند برای کسبوکارهایی که قصد دارند اطلاعات جامع یا پیامهای دقیق را به مشتریان خود منتقل کنند، دردسرساز باشد. طول پیامک فارسی ۷۰ کاراکتر است و به همین دلیل فقط مناسب پیامهای کوتاه، مختصر و واضح است. این تعداد محدود میتواند ارائه توضیحات جزئی در مورد محصول یا انتقال اطلاعات پیچیده را دشوار کند؛ در حالیکه اختصار در پیام میتواند در جلب توجه گیرندگان بسیار مفید باشد. با این وقتی افراد مزایا و معایب بازاریابی پیامکی را بررسی میکنند و به کوتاه بودن طول پیام میرسند، ممکن است مخالف این عقیده باشند که این یک عیب است؛ چون مخاطب امروزی به نوشتههای کوتاه بیشتر از طولانی توجه میکند و حوصله خواندن متنهای طولانی را ندارد. پس این مورد، بیش از اینکه یک عیب باشد، صرفا یک محدودیت است.
۲- محدودیت در فرم
محدودیت در فرم یعنی عدم وجود قابلیتهای چند رسانهای. در این شیوه نمیتوانید از عناصر گرافیکی و تصویری و ویدیویی استفاده کنید. برخلاف سایر کانالهای بازاریابی دیجیتال مانند ایمیل یا رسانههای اجتماعی، پیامکها فقط به متن محدود میشوند. این محدودیت میتواند کار شما را برای انتقال بهتر مفهوم و پیام مورد نظر سخت کند. البته این مشکل غیر قابل حل نیست؛ زیرا شما میتوانید با قرار دادن یک لینک در پیام خود مشتریان را به صفحات شبکههای اجتماعی یا وبسایت خود دعوت کنید و در آنجا از هر عنصر بصری که مایل هستید استفاده نمایید. با تمام این اوصاف وقتی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی را در کنار هم بررسی میکنید میتوانید به تصمیم درستی برسید؛ پس اگر استفاده از عناصر گرافیکی برای شما اهمیت دارد، از قابلیت ارسال لینک غافل نشوید.
۳- خطر اسپم شدن
اگر بیمهابا و بدون در نظر گرفتن سلیقه مشتریان خود شروع کنید به ارسال پیامک، ممکن است آنها شما را در لیست اسپم (هرزنامه) خود قرار دهند. این چندان اتفاق خوشایندی نیست چون باعث میشود هزینهای که برای ارسال پیام خود پرداخت میکنید به هدر رود. با این حال این مشکل فقط وقتی به وجود میآید که مشتریان شما از پیامهای دریافتی ناراضی باشند و شما را اسپم کنند. هر چند در لیست مزایا و معایب بازاریابی پیامکی این مورد یک عیب شناخته میشود، اما به طور کلی برای آرامش و آسایش مشترکین طراحی شده است؛ بنابراین حواس خود را بسیار جمع کنید تا پیامکهای بدون فکر و برنامهریزی را برای افراد ارسال نکنید و تا جای ممکن پیشنهاداتی مفید را به آنها ارائه دهید که به یک نتیجه برد-برد منتهی شود.
۴- نیاز به تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد
یکی از راهکارهای موثر برای جلب توجه مشتریان و جلوگیری از مسدود کردن پیامکهای تبلیغاتی توسط آنها، ارسال پیام با محتوای متنوع و متفاوت است. نوع تبلیغات در رسانههای چاپی، تلویزیونی و رادیویی معمولا به گونهای است که محتوای آنها مرتبا تکرار میشوند تا نام برند در ذهن افراد حفظ شود. اما استراتژی تبلیغات در بازارابی پیامکی متفاوت بوده و تیم بازاریابی موظف است به منظور دریافت بازخورد مناسب به صورت مداوم، محتوای تازه و جذاب برای ارسال در پیامهای کوتاه خود تولید کنند.
پیامک تبلیغاتی : یک راه تبلیغاتی ارزان و تاثیرگذار
کاربردها و موارد استفاده ارسال پیامک تبلیغاتی
بهطورکلی کاربرد ارسال پیامک تبلیغاتی، بسیار وسیع و نامحدود است. کسبوکارهای مختلف در هر حوزه نسبت به نیاز و هدف خود از آن استفاده میکند. معمولا ارسال پیامکهای تبلیغاتی به صورت گروهی و تکی مانند اعلام تخفیفهای جشنوارهای، شروع کلاسهای جدید و ارسال پیامکهای تبریک و تهنیت در مناسبتهای مختلف است. همچنین میتواند به صورت انبوه برای ارسال اخبار عمومی بهداشت و سلامت مردم و ارسال هشدارهای عمومی به کار رود. در ادامه به معرفی برخی از کاربردهای اصلی این سرویس میپردازیم.
بازاریابی و فروش محصولات که در دو دسته تقسیم بندی میشوند. دسته اول عموم مردم هستند که هدف از ارسال این نوع پیامک تبلیغاتی معرفی شرکت، محصول و کالا است و جذب مشتری را بهدنبال دارد. دسته دوم افرادی هستند که در صنف خاص و یا یک محدوده جغرافیایی خاص قرار دارند و ما با ارسال پیامک تبلیغاتی خود بازار هدفمان را مشخص کردهایم. نوع دوم بازدهی بیشتر و نتیجه مطلوبتری را به دنبال دارد.
افزایش تعامل با مخاطبان از طریق نظرسنجی و مسابقه امکانپذیر است. تبلیغات به این شکل بیشتر در جهت پیشرفت و راهبرد کسبوکار است. نکته مثبت این نوع پیامک این است که وفاداری مشتریان را به دنبال دارد.
اطلاع رسانی توسط پیامک انبوه چه درون سازمان و چه در بخش وسیعتری از جامعه اگر اتفاق بیافتد، نگرانیهای اطلاع رسانی از طریق نصب بیلبورد، طراحیهای جذاب و پیدا کردن موقعیت مکانی مناسب برای تبلیغات و هزینههای سنگین این چنینی را از بین میبرد.
افزایش وفاداری مشتری از دیگر کاربردهای اس ام اس مارکتینگ است.
یکی از شیوههای اقتصادی و سیاستمداری حفظ مشتری است. یادآوری اینکه در ایام مختلف به فکر شما هستیم نیز از موثرترین روشها برای حفظ مشتری است. سرویس ارسال اس ام اس تبلیغاتی از ارزانترین و راحتترین ابزارها در بازاریابی است که به ما کمک میکند تا بتوانبم در هرلحظه با مشتریان خود در ارتباط باشیم.
دسته بندی مخاطبین در هنگام ارسال پیامک انبوه
ارسال پیامک انبوه از طریق روشهای مختلفی صورت میگیرد. این تنوع و گستردگی، پیامک شما را به صورت هوشمندانه و هدفمند پیش میبرد و باعث میشود که بودجه تبلیغاتی خود را مدیریت کنید.
پیامک بر اساس منطقه: این قابیلت به شما اجازه میدهد برای نامزد شدن در انتخابات و یا برای برندسازی فروشگاهتان بتوانید از طریق پیامک انبوه مخاطبین خود را در سطح شهر، استان و مناطق جغرافیایی خاص، به سمت خود جذب کنید.
پیامک بر اساس کدپستی: ارسال پیامک انبوه بر اساس کدپستی به دو روش انجام میشود. از طریق کدپستی همراه اول و کدپستی ایرانسل. این ارسال به شما کمک میکند تا بتوانید مشتریان محله کوچک مورد هدف خود را بدون صرف هزینه و زمان زیاد، با تبلیغ محصولاتتان جذب کنید.
پیامک بر اساس سن و جنسیت: برخی فعالیتهای کاری مربوط به جنس خاصی از افراد هستند. مانند فروش مانتو و تخفیفات لباسهای زنانه. پیامکهای ارسال شده مرتبط با این نوع فروشها باید برای خانمها طراحی شود. مخاطبین هدف موسسههای آموزشی درتبلیغات کلاس کنکور، معمولا افراد ۱۶ تا ۲۰ سال هستند. بنابراین بازه سنی برای موسسهها از اهمیت ویژهای برخورددار است. موسسههای آموزشی با ارسال پیامک انبوه بر اساس سن، میتوانند به مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنند.
پیامک بر اساس فایل اکسل: در این روش شماره تلفن مشتریان قدیمی خود را که در اکسل نگهداری کردهاید بارگذاری میکنید و به همه آنها پیامک ارسال میکنید. این روش ارسال پیامک به منطقه و محله خاصی وابستگی ندارد و فقط از طریق شماره تماسهای مشتریان امکان پذیر میباشد.
پیامک بر اساس دکل: روش دیگری که برای ارسال پیامک انبوه از آن استفاده میشود،ارسال پیامک است. پیامک بر اساس دکل مخابرات ایرانسل به شماره افرادی که در آن محل ساکن هستند ارسال میشود. این روش به خاطر نزدیکی به محل کسبوکار احتمال نتیجه بهتری را دارد
نتیجه گیری
پیامک تبلیغاتی روشی مؤثر برای دستیابی سریع و کارآمد به مخاطبان گستردهتر است. علاوه بر داشتن نرخهای باز بالا، میتواند نحوه تعامل کسبوکارها با مشتریان بالقوه و موجود را تغییر دهد.
پیامک تبلیغاتی یک کانال بازاریابی بسیار مفید و موثر است که باید بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی تلفن همراه باشد که تمایل به دستیابی به موفقیت واقعی در دنیای تلفن همراه امروزی دارد.
آینده پیامک تبلیغاتی روشن به نظر می رسد. با ظهور فناوریها و روندهای جدید، کسبوکارها قادر خواهند بود به روشهای جدید و نوآورانه با مشتریان خود در ارتباط باشند. استفاده از رباتهای چت، MMS، هوش مصنوعی و بلاک چین بازاریابی پیامکی انبوه را شخصیتر، جذابتر، ایمنتر و مؤثرتر میکند.